سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس ستاد انتخابات کشور: مردم باید احساس کنند که رای آنها اثر دارد


قائم مقام و معاون وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه مجریان انتخابات موظفند بی‌طرفی خود را حفظ کنند، گفت: برگزاری انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که مردم ، احساس کنند که رای آنها اثر دارد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین مقیمی در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید سمنان از انتخابات اسفندماه به عنوان دو انتخابات مهم یاد کرد و گفت: ستاد انتخابات کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران موظفند که آمادگی لازم را برای برپایی یک انتخابات باشکوه، رقابتی و با حضور حداکثری مردم فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه وزارت کشور همه امکانات لازم برای این انتخابات را تامین می‌کند، تصریح کرد: براساس قانون انتخابات همه دستگاه‌ها موظفند که امکانات مورد نیاز استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ستادهای اجرایی و نظارت بر انتخابات را فراهم کنند.

مقیمی، ادامه داد: همه دستگاه‌های دولتی، قضایی، عمومی، نظامی و انتظامی و همه دستگاه‌ها و نهادهایی که از طریق بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، حق ندارند از امکانات خود له یا علیه نامزدی استفاده کنند.

قائم مقام و معاون وزیر کشور در امور سیاسی،با بیان اینکه در طول انتخابات موظفیم قانون را مو به مو اجرا کنیم، اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که علاوه بر حضور همه سلایق در انتخابات، مردم به سهولت در پای صندوق‌های رای حضور یافته و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات موظف به رعایت دو اصل مهم در انتخابات هستند، افزود: همه مجریان و عوامل برگزاری انتخابات مکلفند که به دو اصل اجرای قانون و رعایت بی‌طرفی در انتخابات عمل کنند.

مقیمی با بیان اینکه تمام تلاش ما باید بر این باشد که بی‌طرفی خود را حفظ کنیم،تصریح کرد: رای مردم حق‌الناس است و ما به عنوان مجریان انتخابات باید از این حق‌الناس حفاظت کنیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه رئیس‌جمهور به تعهدی که در انتخابات به مردم وعده داده ، پایبند است، افزود: دولت تدبیر و امید تمام ظرفیت‌های دولت را به کار می‌گیرد تا انتخاباتی باشکوه و رقابتی برگزار کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: امنیت ایران اسلامی امروز در سطح دنیا مثال‌زدنی است.

مقیمی با بیان اینکه مهمترین وظیفه استانداران تامین امنیت است، خاطرنشان کرد: امروز کشور از امنیت بالایی برخوردار است و وظیفه استانداران حفظ و تداوم این امنیت است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردم در دولت اعتدال،افزود: ارتقا سلامت مردم یکی از مهمترین وظایف یک استاندار در دولت تدبیر و امید است.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه دولت می‌کوشد عدالت را در جامعه بسط دهد تصریح کرد: استاندار این دولت باید با مردم حرکت و زندگی کند و مردمی بودن را در عمل نشان دهد.

مقیمی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان گفت: استان سمنان ظرفیت‌های متعدد و متنوعی دارد که استاندار موظف است با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به توسعه استان کمک کند.

وی استفاده از نیروی انسانی توانمند و کارآمد را ضروری دانست و اضافه کرد: باید با توجه به اصل شایسته سالاری زمینه استفاده از همه نیروهای توانمند را فراهم کنیم.


ویدیو مرتبط :
حضور حسن روحانی در ستاد انتخابات کشور