سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وجود ۱۷ هزار کلاس فرسوده در تهران/ لزوم بازسازی ۳۰ درصد ساختمان‌های مدارس پایتخت


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در گردهمایی مدیران مدارس خیرساز شهر تهران که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، اظهار داشت: حدود 30 درصد ساختمان‌های مدارس تهران فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

وی با اشاره به چشم‌اندازی که شهرداری تهران از پایتخت دارد، افزود: چشم‌انداز شهرداری تهران از پایتخت این است که «تهران شهری است دانش‌بنیان، هوشمند و جهانی با هویت فرهنگ پایه‌دار برای اقامت، فراغت و فعالیت» مطرح شده است.

چهاربند ادامه داد: تهران جزو 8 کلانشهر دنیاست اما واقعاً برخی مدارس با این چشم‌انداز ارائه شده اصلاً تناسبی ندارد و با حداقل‌های ایمنی که دانش‌آموزان باید داشته باشند، فاصله دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه 7 هزار کلاس درس در تهران داریم که نیاز به مقاوم‌سازی دارند، گفت: اگر زلزله 4 یا 5 ریشتری در تهران رخ دهد کسی تضمین نمی‌کند این 7 هزار کلاس درس فرو نریزد و باید اینها مقاوم‌سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 17 هزار کلاس درس از 33 هزار کلاس درس تهران فرسوده هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد این 17 هزار کلاس درس را با اعتبارات کنونی درست کنیم حدود 33 سال زمان می‌برد.

چهاربند با ابراز نگرانی از بروز فاجعه انسانی در مدارس فرسوده تهران اظهار کرد: اگر زلزله بالای 6 ریشتری در تهران داشته باشیم قطعاً این 17 هزار کلاس درس فرسوده دوام نخواهند آورد و اگر این زلزله بین ساعت 7 صبح تا 14 عصر باشد بزرگترین فاجعه انسانی در مدارس پایتخت رخ خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز هر روز زیر سقف 17 هزار کلاس درسی می‌روند که وضعیت آنها نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز جزو 3 سازمان مردم‌نهاد بزرگ و مؤثر در توسعه کشور است، گفت: خیران مدرسه‌ساز را باید تکریم کرد زیرا این خیر می‌تواند به لحاظ اخلاقی و اخلاق اسلامی روی دانش‌آموزان تأثیر بگذارد.

چهاربند در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تهران امسال به صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود تا خیرین در مدارسی که خودشان ساخته‌اند مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زنگ هشدار بازسازی فوری نیمی از مدارس تهران