قوانین جدید تلویزیون برای سریال سازی


مهران مهام تهیه کننده سریال نوروزی «ویلا» گفت: تاکنون نگارش پنج قسمت از سریال «ویلا» به پایان رسیده است.

وی ادامه داد:‌ مشکل کنونی ما این است که هنوز جلسه برآوردمان به نتیجه نرسیده است که بر اساس آن بتوانیم قرارداد ببندیم.

این تهیه کننده افزود:‌ به مرکز هنرهای نمایشی رفته بودم و به دوستان نیز گفتم که اگر از اول آذرماه وارد مرحله پیش تولید نشویم، به طور قطع سریال به نوروز امسال نخواهد رسید.

وی درباره قوانین جدید سریال سازی در تلویزیون نیز گفت:‌ به تازگی برای ساختن یک سریال می‌گویند که باید همه قسمت‌های سریال به نگارش درآید و پس از آن کار کلید بخورد.

مهام ادامه داد:‌ همه این مسائل در شرایطی است که من حدود 25 سال در تلویزیون این کشور سریال ساخته‌ام و به عبارتی تربیت شده خودِ تلویزیون هستم،‌اما اکنون به ما می‌گویند باید به این شکل عمل کنید.

تهیه کننده سریال «دردسرهای عظیم1 و 2»‌ بیان داشت: هنوز این را نمی‌دانم که قوانین سابق بر این درست بوده است یا قوانینی که به تازگی برای ساخت سریال سر راهمان قرار گرفته است؟! 

وی ادامه داد:‌به هر ترتیب برای هر تهیه کننده‌ای شرایط ایده آل برای کلید خوردن پروژه،وجود فیلم‌نامه کامل است، اما با تجربه‌ای که در این سالها کسب کرده‌ام،‌می‌گویم که برای ساخت سریال نوروزی این امکان وجود نخواهد داشت.

تهیه کننده سریال «روزای بد بدر» درباره حضور سیامک انصاری در این سریال نیز گفت: برای نقش اصلی سریال «ویلا» با سیامک انصاری صحبت کرده بودیم،اما به این دلیل که برآورد تولید نداشتیم،‌انصاری با فیلم سینمایی «دراکولا» رضا عطاران قرارداد بست و دیگر نمی‌تواند ما را در ویلا همراهی کند.

مهام در پایان نیز بیان داشت:‌ تا پایان آبان ماه مهلت جلسه برآورد داریم که اگر انجام شد،‌اول آذرماه پیش تولید را شروع می‌کنیم و اگر هم که نه سریال قطعا به نوروز امسال نخواهد رسید.

سرپرست نویسندگان و همچنین کارگردانی این اثر به عهده مرضیه برومند است و راضیه برومند و گیتی مرتضوی نیز او را در زمینه نگارش یاری می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
سانسور قسمت 8 سریال ایمان در تلویزیون