شکست کامل«استیلر» در گیشه‌ها


شکست کامل«استیلر» در گیشه‌هابانی فیلم/ تهیه‌کنندگان قسمت دوم فیلم پر فروش «زولندر» که بخش نخست آن در سال ۲۰۰۱ اکران شد، از هفته‌ها پیش تبلیغات خود را پیرامون آن شدت بخشیده بودند اما به نظر می‌رسد کارشان چندان نگرفته است. در این ارتباط عکسی از بن استیلر کاراکتر اصلی هر دو فیلم کنار پنه لوپه کروز روی جلد یکی- دو نشریه پر طرفدار منجمله Vogue به چاپ رسیده و در صفحاتی در داخل این نشریات به موضوع این فیلم و جزییاتی از آن اشاره شده بود. معلوم نبود و هنوز هم آشکار نیست چقدر خرج این تبلیغات شده اما استیلر که مثل فیلم نخست سناریست، کارگردان و بازیگر نقش اول فیلم دوم است، هنوز در این ابهام بسر می‌برد که چرا «Zoolander» که درباره دنیای مد و لباس و آدم‌های پر ایراد و افراطی این حرفه است، این قدر توسط اعضای همین جامعه و شاغلین به این حرفه مورد تایید و تحسین قرار گرفته است. استیلر به « Vogue» گفته است: وقتی چندی پیش طی مراسمی در پاریس اعلام کردیم «زولندر ۲» را در دست ساخت داریم، حاضران چنان فریاد کشیدند که کم مانده بود ناشنوا شویم. واقعاً عجیب بود.
یک ناکامی قطعی
اما فیلم تازه در عمل چیزی نشد که انتظارش می‌رفت و بن استیلر و دستیاران او امیدش را داشتند و شاید ۱۵ سال فاصله افتادن بین دو قسمت آن کار خود را کرد و از رونق آن نزد نسل جوان‌تر جلوگیری و فروش آن را اندک کرد. برای سازندگان این فیلم که استودیوهای ردهاور و اسکات رودین را نیز در بر می‌گیرند هزینه کردن ۵۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم و فقط ۳۵ میلیون دلار فروش در آمریکا و قدری بیش از ۶۰ میلیون دلار سود اندوزی در سایر کشورها قطعاً یک شکست است حتی اگر پول حاصله در گیشه‌ها بیشتر از مبلغ تولید باشد. در قسمت هم «زولندر» کریستین ویگ و فرد ارمیسن نیز ایفای نقش کرده‌اند و داستان را جان هامبورگ، نیکولاس استولر، جاستین ترو و البته بن استیلر نوشته‌اند. موسیقی متن سروده تئودور شاپیرو است و دن میندل نیز مدیریت فیلمبرداری را انجام داده و گرگ هایدن وظیفه ادیت را برعهده داشته است.
کلید حل جنایت‌ها
در یک فیلم ۱۰۲ دقیقه‌ای پر فراز و فرود که ویل فرل معروف و همچنین کریستین تیلر و کایل مونی نیز در آن دیده می‌شوند و میلا یوویچ و کیتی پری هم در متن حوادث حاضرند. موضوع داستان کشته شدن شماری قابل توجه از هنرمندان و به ویژه موزیسین‌ها در شرایطی است که لبخند مدل درک زولندر بر چهره‌شان نقش بسته بود(!) و این زولندر یک چهره معروف تبلیغاتی است که به عنوان مدل لباس نیز فعالیت می‌کند. به این ترتیب پلیس بین الملل (اینترپل) از درک زولندر و دوستش هنسل مک دانلد (اوون ویلسون) می‌خواهد که از بازنشستگی خارج شوند و با ورود مجدد به دنیای مد و لباس ریشه این مرگ و میرها و به واقع قتل‌ها را بیابند و کلید حل اتفاقات باشند. در همین حال یک دشمن قدیمی زولندر به نام جاکوبیم موگانتو (ویل فرل) که تازه از زندان آزاد شده، در پی او می‌افتد تا با زولندر تسویه حساب کند و زندان رفتن‌اش را که محصول مخالف خوانی‌های این هنرمند می‌داند، جبران نماید.
پس از آن همه تدارک
مجموعه این عناصر گواهی می‌داد که فیلم جدید نیز فروش زیاد و یا لااقل معقولی داشته باشد اما وقایع سه ماه اخیر چیزی خلاف این را نشان داده است. این در حالی است که ساخت این فیلم و تامین مقدمات آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و با اینکه بارها در آن وقفه افتاد اما روند جذب مجدد ستاره‌ها و تعیین بازیگران فیلم و نوشتن سناریو و بقیه ماجراها به گونه‌ای بود که تصور ناکامی فعلی را واقعاً سخت و دور از انتظار می‌ساخت.


منبع: بانی فیلم


ویدیو مرتبط :
سیستم صوتی گیشه مدل 2016