سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آلمان 2.5 میلیون یورو برای آموزش مرزبانان سعودی هزینه کرده است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، ظاهرا عربستان سعودی تاسسیات برج های مراقبت با تجهیزات رادار، دوربین های تصویر برداری حرارتی و سنسورهای حرکتی زیرزمینی که از مدرن ترین سیستم های حمایت مرزی در جهان است را در حال حاضر با کمک آلمان در مرزهای خود تاسیس می کند.

شرکت تسلیحاتی ایرباس فن آوری و تکنولوژی این پروژه دو میلیارد یورویی را به عربستان ارائه داده است. از آنجایی که این تجهیزات با تکنولوژی بالا بدون نیروهای امنیتی به خوبی آموزش دیده قابل استفاده نمی باشد از سال 2009 مرزبانان سعودی توسط پلیس آلمان آموزش می بینند.

به گفته یک سخنگوی وزارت کشور آلمان حمایت برلین در زمینه مدرن سازی  گارد مرزی عربستان سعودی بخشی از یک همکاری استراتژیک در بخش امنیتی است.

بر اساس اطلاعات روزنامه "تاگس اشپیگل"، آلمان برای این پروژه بیش از آنچه تا به حال مشخص شده بود هزینه کرده است. به گفته سخنگوی وزارت کشور هزینه کلی که آلمان از شروع اقدامات مشاوره ای و آموزشی پلیس خود به مرزبانان سعودی کرده است بالغ بر 2.48 میلیون یورو است.

از سال 2009 حدود 136 پلیس آلمان در عربستان سعودی برای این منظور در مناطق مختلف مرزی عربستان حضور داشته اند.

اینکه آلمان برای این عملیات بحث برانگیز چه مقدار هزینه کرده است تا به حال برای نمایندگان پارلمان آلمان هم مشخص نشده بود.

اپوزیسیون آلمان انتقاد شدیدی به این عملیات آلمان وارد کرده اند و سخنگوی فراکسیون سبزها برای امنیت داخلی در این باره گفت که این عملیات بسیار مسئله ساز بوده و باید هر چه سریع تر خاتمه یابد.

ظاهرا  تصمیم این عملیات همکاری بین عربستان سعودی و آلمان در دوران وزارت کشور "وولفگانگ شایبله"  گرفته شده است. اینکه این عملیات آموزشی تا چه مدت ادامه دارد هنوز مشخص نیست.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است تعیین یک تاریخ برای پایان این عملیات قابل پیش بینی نیست.

این در حالی است که اتحادیه پلیس آلمان خواستار پایان این عملیات است. معاون رئیس اتحادیه پلیس آلمان در این باره اظهار داشته است که عربستان سعودی یک دولت مشروعه بر اساس مدل اروپایی نیست.

علاوه بر این عملیات، شرکت های تسلیحاتی آلمانی تجارت های خوبی با آل سعود دارند. در نیمه ابتدایی سال جاری دولت آلمان مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش بیش از 178 میلیون یورو را به این کشور عربی صادر کرده است. به این ترتیب عربستان سعودی بعد از انگلیس و اسرائیل سومین دریافت کننده کالاهای تسلیحاتی از آلمان است. در تمام سال 2014 صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 209 میلیون یورو به عربستان وجود داشته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
یورو 2012-آلمان و پرتغال