سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کامرون از روسیه و ترکیه خواست به طور مستقیم مذاکره کنند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه، امروز طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای انگلیسی خود «دیوید کامرون»، پیرامون حادثه سرنگونی یک هواپیمای روسی توسط نیروی هوایی ترکیه تبادل نظر کردند.

در این راستا، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، دیوید کامرون «روسیه و ترکیه را تشویق کرد به‌طور مستقیم درباره سرنگون شدن هواپیمای روسی نزدیک مرز سوریه مذاکره کنند تا از هرگونه وخامت اوضاع برسر این مسئله جلوگیری شود.»

از سوی دیگر، یک مسؤول دولتی ترکیه اعلام کرد وزارت خارجه این کشور نمایندگان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل را جهت تشریح موضوع سرنگون کردن هواپیمای نظامی روسیه، فراخواند.

این منبع خاطرنشان کرد، در پی سرنگونی جنگنده روسی توسط نیروهای هوایی ترکیه، سفرای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس احضار شدند که با واکنش خشمگینانه مسکو مواجه شده است.

رسانه‌های ترکیه به نقل از ارتش این کشور مدعی شدند که یک فروند جنگنده اف 16 این کشور، در پی ورود یک جنگنده سوخوی روسی به حریم هوایی ترکیه، آن را سرنگون کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آمادگی اوباما برای مذاکره با ایران و روسیه