سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تابناک نوشت: از اختلاف دبیر و قالیباف چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟


تابناک نوشت: از اختلاف دبیر و قالیباف چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟

تابناک/ متن پیش رو در تابناک منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

از منحل کردن پر حاشیه خانه شهریاران جوان در شورا تا مردود دانستن برخی گزارش های مالی شرکت های زیر مجموعه شهرداری تهران، به وجود آمدن شکافی میان اصولگرایان شورای شهر تهران و شهرداری روایت می‌شود که حاوی نکته عجیبی است؛ جدا شدن راه برخی دوستان قدیمی از یکدیگر!

 به فاصله دو سال و اندی از تمدید حضور قالیباف در بالاترین سمت شهرداری تهران و سنگ تمامی که اصولگرایان شورای شهر تهران برای وی گذاشتند، اخباری از خیابان بهشت به گوش می‌رسد که حکایت از بروز اختلافی میان دیدگاه این اعضای اصولگرا و شهردار صاحب نام پایتخت دارد.

البته انتقادات اصولگرایان به عملکرد شهردار چیز جدیدی نیست و امثال رحمت الله حافظی، پزشک اصولگرای عضو شورا پیشتر ثابت کرده‌اند که اگر انتقادی به عملکرد شهردار منتخب خود داشته باشند، از بیانش دریغ نخواهند کرد و حتی از فراخواندن شهردار برای توضیح به صحن شورا هم ابایی ندارند اما صحبت از این دست انتقادات رایج نیست.

می‌گوییم رایج چراکه می‌دانیم به جز حافظی، برخی اعضای اصولگرای دیگر شورا هم جسته و گریخته اشکالاتی متوجه عملکرد شهرداری دانسته و گاه انتقاداتی هم در این زمینه داشته‌اند، اما کسی انتظار نداشت که این اختلاف دیدگاه ها تا آنجا عمیق شود که دامنه دوستان و یاران قالیباف را هم در بر بگیرد و حتی از آن فراتر، به دشمنی ختم شود.

داستان از آنجا تغییر کرد که خبر رسید مرتضی طلایی، عضو کلیدی شورا و یار دیرین قالیباف از دبیر کلی جمعیت پیشرفت و عدالت منسوب به جریان قالیباف کناره گیری کرده است؛ خبری که به شکل گیری تفسیرهای مختلفی درباره اختلاف اصولگرایان و شهردار گره خورد تا با انحلال خانه شهریاران جوان در شورای شهر، زده شد تا ماجرا شکل و صورت متفاوتی بیابد و از اختلافاتی معمولی، به دشمنی برسد.

اما آنچه این مناقشه را بسیار عجیب می‌کرد، نقش علیرضا دبیر، قهرمان اسبق دنیای کشتی بود که تا پیش از این به عنوان یکی از دوستان صمیمی قالیباف شناخته می‌شد و در ماجرای انحلال خانه شهریاران این گونه به عموم القا شد که وی نقشی کلیدی ایفا کرده است.

این اتفاق از این رو عجیب به نظر می‌رسد که همگان می‌دیدند و می‌بینند که وی پس از دوران طولانی حضور در شورا و همراهی با قالیباف در انتخابات و دفاع تمام قد از عملکرد وی در شهرداری، مدتی است به منتقد شماره یک قالیباف تبدیل شده است تا جایی که در بسیاری از موضوعاتی که در ماه های اخیر به صحن شورا راه یافته، دبیر به مخالفت سخن گفته و موضع گیری کرده است.

کافی است نیم نگاهی به آرشیو اخبار شورا در ماه های اخیر بیندازید تا دریابید از زیر سؤال بردن برنامه های شهرداری برای ساماندهی محله پر آسیب دروازه غار و پارک هرندی گرفته تا مردود خواندن گزارش های مالی برخی شرکت های زیر مجموعه شهرداری و طرح درخواست ارجاع این تخلفات عدیده مالی به وزارت کشور، دبیر، ایفاگر نقش منتقدی سرسخت بوده است؛ منتقدی بی رحم که حتی درباره مالیات ندادن شرکت های زیرمجموعه شهرداری هم اظهار نظر می‌کند و هیچ شباهتی با گذشته خود ندارد.

همه این ها در حالی است که دبیر سال هاست رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است و در همه سال های گذشته نه تنها چنین انتقاداتی از وی شنیده نشده، بلکه همواره به عنوان یکی از مدافعان شهردار به حساب می‌آمده و احتمالا همین موجب شده که به رغم انتقادات فراوانی که اخیرا به شهرداری داشته، هنوز با واکنشی از طرف قالیباف و مدیران شهرداری مواجه نشود.

شاید خالی از لطف نباشد کمی به گذشته بازگردیم و بخشی از مصاحبه‌ای را مرور کنیم که در آن، قهرمان اسبق کشتی دفاع تمام قدی از دوست شهردارش کرده و در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری به داشتن رسانه های فراوان نیاز دارد؟، گفته بود: «از دید من شهرداری تهران شش، هفت وزارتخانه دارد و شهردار تهران پس از رئیس‌جمهور دومین آدم اجرایی کشور است»؛ پاسخی که بعید است بعد از واکنش احتمالی قالیباف یا منصوبانش به شبهات متعددی که به عملکرد مالی شهرداری و شرکت های متعدد زیر مجموعه آن وارد می‌شود، تغییر نکرده و زمینه ساز درک بهتر دشمنی این روزهای دبیر با شهرداری نشود!


ویدیو مرتبط :
نتیجه حل اختلاف بین حضرت فاطمه س وابوبکرتوسطوهابیت