سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سیمین‌دخت‌ وحیدی بانوی برگزیده فرهنگ شد


ایسنا/ «سیمین‌دخت وحیدی» از شاعران متعهد و پرتلاش است که در سال ١٣١٢ شهرستان جهرم متولد شد. وی از نوجوانی به سرودن شعر پرداخت و در ٢٥ سالگی مجموعه داستانی تحت عنوان «لاله‌های داغدار» نوشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همکاری خود را با صدای جمهوری اسلامی ایران و با حوزه هنری آغاز کرد و تدریس در کارشناسی شعر تربیت معلم را عهده‌دار شد.
سیمین‌دخت‌ وحیدی، شاعر پیشکسوت، از سوی سومین جایزه علمی ادبی طاهره صفارزاده به عنوان بانوی برگزیده فرهنگ سال 94 معرفی شد.

در آیین اختتامیه سومین جایزه ادبی - علمی طاهره صفارزاده که با حضور برخی از مسئولان و چهره‌های فرهنگی هنری از جمله احمد مسجدجامعی عضور شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات، عارف حسین رئیس موسسه فرهنگی اکو، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، رضا اسماعیلی دبیر این جایزه، موسی بیدج، علی داوودی، مصطفی علی‌پور و بسیاری دیگر از چهره‌های ادبی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، «سیمین‌دخت‌ وحیدی» شاعر و پژوهشگر پیشکسوت به عنوان بانوی فرهنگ سال 94 انتخاب و معرفی شد.

در معرفی این جایزه ار این شاعر عنوان شده است: «سیمین‌دخت وحیدی» از شاعران متعهد و پرتلاش است که در سال ١٣١٢ شهرستان جهرم متولد شد. وی از نوجوانی به سرودن شعر پرداخت و در ٢٥ سالگی مجموعه داستانی تحت عنوان «لاله‌های داغدار» نوشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همکاری خود را با صدای جمهوری اسلامی ایران و با حوزه هنری آغاز کرد و تدریس در کارشناسی شعر تربیت معلم را عهده‌دار شد.

وی همچنین در کانون مرکزی آموزش و پرورش به تدریس شفاهی و مکاتبه‌ای برای جوانان کشور پرداخت و ضمن عضویت در شورای شعر حوزه هنری، سردبیری ماهنامه «کوثر» را پذیرفت.

سیمین‌دخت وحیدی هم‌زمان با دفاع مقدس در فضای شهرهای جنگ‌زده و خطوط مقدم جبهه به شعرخوانی و همگامی با رزمندگان می‌پرداخت.

مجموعه اشعار این شاعر عبارت‌اند از: «یک آسمان شقایق»، «حس می‌کنم زندگی را»، «موج های بی‌قرار» و ... . تعدادی از آثار گردآوری‌شده توسط وی نیز «در قاب گل‌ها»، «کوثر»، «چشم بیمار»، «غم دلدار»، «شعر جوان» و «از نگاه آینه‌ها» نام دارند.

در مراسم پایانی جایزه علمی ادبی طاهره صفارزاده، همچنین محمد صارمی شهاب، قاسم بای و فاطمه بیرانوند به عنوان نفرات برتر بخش شعر معرفی شدند و جایزه خود را دریافت کردند.

سمیه نظری نیز در بخش پایان‌نامه اثرش شایسته تقدیر شناخته شد. پایان‌نامه معصومه نعمتی قزوینی هم به عنوان برگزیده معرفی شد.

در بخش مقالات نیز جایزه مقاله برگزیده به مقاله‌ای مشترک از مهدی مهدوی‌نیا، علی شاهپری و عباس سماواتی اختصاص یافت.

همچنین در این مراسم از جلد دوم کتاب «در ستایش بیداری» و کتاب «مطلب از این قرار است» گزیده گفت‌وگوهای مهدی مظفری ساوجی با ادیبان شعر انقلاب رونمایی شد.

در پایان نیز به جلال صفارزاده، برادر مرحوم طاهره صفارزاده، لوح تقدیری به پاس تلاش‌هایش در راه زنده نگه داشتن نام و یاد این بانوی فرهنگ و ادب کشورمان اهدا شد.


ویدیو مرتبط :
سیمین دخت وحیدی در آینه گردانی