گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



طرح اوليه آرامگاه شمس تبريزي خوي آماده اجرا شد


مهر/ مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: طرح اوليه ساماندهي آرامگاه عارف نامي کشور شمس تبريزي در خوي آماده اجرا شد.
جليل جباري ظهر پنجشنبه در ديدار با فرماندار و مسئولان خوي به همراه معاون دفتر امور فرهنگ، گردشگري و ورزش سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور افزود: طرح اوليه آرامگاه شمس تبريزي خوي توسط يکي از معماران مطرح بين المللي طراحي شده و آماده اجراست که اميدواريم با تأمين اعتبارات لازم عمليات اجرايي آن آغاز شود.

وي با تاکيد بر اينکه بازسازي آرامگاه اين عارف بزرگ و پرورش دهنده مولانا، نياز به بودجه ملي دارد گفت: اين اداره کل در راستاي عمل به تعهدات خود بيش از شش هزار مترمربع زمين‌هاي اطراف مزار شمس را با اختصاص بيش از ۲۰ ميليارد ريال آزادسازي کرده است.
مديرکل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي ادامه داد: سال گذشته طرح مقبره شمس تبريزي رونمايي شد که اميدواريم با تأمين اعتبارات ملي عمليات اجرايي آن آغاز و شاهد بازسازي مزار اين عارف نامي باشيم.
جباري با اشاره به اينکه پرونده مزارشمس تبريزي براي ثبت جهاني آماده و به سازمان مرکزي ارسال شده است عنوان کرد: با ثبت جهاني اين اثر گامي اساسي در راستاي معرفي هرچه بهتر اين عارف نامي برداشته مي‌شود.

وي با بيان اينکه يکي از محورهاي توسعه استان، گردشگري است که شهرستان خوي در اين زمينه داراي پتانسيل‌هاي فراوان طبيعي و تاريخي است گفت: ضرورت صيانت و حفاظت از ابنيه تاريخي که داراي وضعيت ويژه در استان هستند از اولويت‌هاي کاري است.
معاون دفتر امور فرهنگ، گردشگري و ورزش سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور نيز در اين جلسه گفت: نگاه سازمان ما درتدوين برنامه‌هاي سالهاي آتي براي گردشگري يک نگاه راهبردي و ويژه است.
پريسا نوروزي تاکيد کرد: باب گردشگري براي تدوين برنامه ششم توسعه بسيار روشن و واضح است و طرح‌هاي پيشنهادي در مورد گردشگري در طول برنامه عملياتي مي‌شود.
وي با اشاره به تعداد گردشگران ورودي افزود: پيش بيني دولت براي استقبال از ۲۵ ميليون گردشگر خارجي است که بايد زمينه سازي لازم در کل کشور براي اين امر صورت گرفته و در اين خصوص سند خاصي نيز در حال تنظيم مي‌باشد.
پس از اين ديدار و گفتگو، اعضاء حاضر بهمراه معاون امور فرهنگ، ورزش و گردشگري سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور از پروژه‌هاي در حال مرمت شهرستان خوي از جمله کليساي سورپ سرکيس و مسجد مطلب خان و مزار شمس تبريزي بازديد کردند.


ویدیو مرتبط :
آرامگاه شمس تبریزی