سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر تاکتیک جبهه تروریستی النصره؛ کدام گروه‌ها توافق آتش‌بس را امضا کردند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، از زمانی که جنگنده‌های ارتش روسیه عملیات نظامی هوایی خود در داخل سوریه را برای درهم کوبیدن گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و جبهه النصره آغاز کرده‌اند،‌ ارتش سوریه هم به دستاوردهای کیفی در صحنه میدانی دست یافته و توانسته است ده‌ها روستا و شهرک و مناطق وسیعی را از اشغال تروریست‌ها آزاد کند که این موفقیت‌ها،‌ گروه‌های تروریستی را به‌ویژه پس از نزدیک بودن توافق آمریکا و روسیه درباره آتش‌بس در حالتی از سردرگمی و عدم توازن قرار داده است.

پس از خبرها درباره توافق مسکو و واشنگتن برای آتش‌بس در داخل سوریه، برخی از گروه‌های مسلح با اعلام بیعت خود با جبهه تروریستی النصره، مخالفت خود را با آتش‌بس اعلام کردند، آتش‌بس شامل النصره و گروه تروریستی داعش نمی‌شود.

جبهه النصره هم از ضعف برخی گروه‌های مسلح و کم بودن تعداد آنها سوء‌استفاده کرد و به آن پیشنهاد داد به النصره بپیوندند، سرکردگان این گروه تروریستی تکفیری، گروه‌های مسلح کوچک را با وعده پول و امتیازهای دیگر فریفتند تا با این گروه بیعت کنند که از جمله می‌توان به گروه‌های موسوم به حرکة انصار الشریعه، المنتصر بالله و شام الامه اشاره کرد که پس از اجرایی شدن توافق آتش‌بس، عملاً به جبهه النصره پیوستند و کنار این گروه تروریستی جنگ با ارتش سوریه را آغاز کردند.

ناظران و کارشناسان مسائل گروه‌های تروریستی از حالت ضعف و آشفتگی در داخل جبهه النصره و داعش در نتیجه حملات هوایی اخیر به مواضع آنها و قطع برخی منابع اصلی تأمین هزینه‌های این گروه‌های تروریستی خبر داده‌اند که از جمله می‌توان به حملات جنگنده‌های روسی و سوری به تانکرهای نفت سرقتی اشاره کرد، به‌طوری که دو گروه تروریستی سیاست توازن ضعیف را که درخواست کمک از گروه‌های ضعیف برای تقویت خود است، در پیش گرفته‌اند،‌ همچنان که جبهه تروریستی النصره برای رهبری و ظاهر شدن در قامت فرمانده در نزاع با گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند و این مسئله آن را به این سمت سوق داده تا گروه‌های مسلح کوچک را به خود جذب کند.

از سوی دیگر حدود 100 گروه مسلح موافقت خود را با طرح آتش‌بس در سوریه اعلام کردند، به‌طوری که این گروه‌ها نام و مناطق تمرکز خود را به مرکز هماهنگی در پایگاه حمیمیم در ساحل سوریه اعلام کرده‌اند تا بخشی از توافق باشند.

شاید از مهمترین گروه‌هایی که وارد توافق شدند، گروه‌هایی فعال در حومه‌های شهر حلب در شمال سوریه باشند که از جمله می‌توان به حرکة احرار الشام، حرکة نورالدین الزنکی، فرقه السلطان مراد، الجبهة الشامیه و الفوج الاول اشاره کرد، ولی با وجودی که این گروه‌ها از موافقت خود با آتش‌بس خبر دادند، ولی بارها آن را نقض کرده و محله‌های مسکونی حلب را با خمپاره هدف قرار دادند، این گروه‌ها همچنین شهرک‌های نبل و الزهراء را با موشک گراد مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر تعدادی از گروه‌هایی که در حومه دمشق، درعا، قنیطره و لاذقیه فعالیت می‌کنند از جمله جیش المجاهدین، جیش التوحید،‌ فیلق الشام، الاتحاد الاسلامی لاجناد الشام، شهداء‌ الاسلام و جیش الاسلام که قوی‌ترین گروه‌های مسلح در غوطه شرقی حومه دمشق به شمار می‌روند، آتش‌بس را پذیرفته‌اند، هرچند درباره میزان پایبندی آنها به آتش‌بس شک و تردید زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/ر*


ویدیو مرتبط :
مرحله دوم آتش بس حزب الله و گروه تروریستی جبهه النصره