سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنگنه: شرایط نفتی کشور باید به زمان قبل از تحریم‌ها بازگردد


رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در ابتدای جلسه در خصوص لایحه بودجه سال 95، پیشنهاداتی از سوی اعضا مطرح شد.

وی افزود: در ادامه این پیشنهادات مقرر شد درصورت وجود پیشنهادات جدید، نظرات به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده تا بتوان از این طریق چاپ و در صحن مجلس مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همچنین تصریح کرد: آقای زنگنه وزیر نفت امروز میهمان کمیسیون صنایع بود که ضمن دیدار نوروزی با اعضا و ارائه گزارش در خصوص صنعت پتروشیمی، به بیان مشکلات سال 94 که بر سر راه این صنعت و پروژه‌های ذی‌ربط وجود داشت، پرداخت.

سبحانی‌فر بر همین اساس خاطرنشان کرد: آقای زنگنه در این جلسه نگاه رو به آینده‌ای نسبت به پتروشیمی داشت، همچنین یکی از مشکلات موجود در زمینه پتروشیمی درسال 94 را قیمت پایین نفت و بروز مشکلات در پروژه‌های مرتبط برای پیمانکاران عنوان کرد.

وی ادامه داد: آقای زنگنه همچنین توضیح داد که در سال جدید بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین محصولات پتروشیمی لرستان، مهاباد، مرودشت، کاویان 2، سنندج، کارون 2 و پردیس عسلویه و کاوه و چند بخش دیگر به بهره‌برداری  می‌رسد و ارزش تولید این محصولات، 5 میلیارد دلار خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: آقای زنگنه همچنین به این نکته اشاره کرد که همواره تلاش داشتند زنجیره‌ ارزش بخش پتروشیمی تکمیل شود که ازجمله دستاوردهای خوب کشور به‌شمار می‌رود.

سبحانی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه مباحث مطرح‌شده در کمیسیون متبوعش پرداخت و خاطرنشان کرد: بحث قیمت نفت از دیگر مباحثی بود که در جلسه امروز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: آقای زنگنه همچنین بر این نکته تأکید داشت که زمانی که تولید نفتی ما پایین بود، درخواست ایران بر این بود که اوپک افزایش تولید ما و کاهش سهم تولید اوپک را بپذیرد و حقوق به مساوات رعایت شود تا ما هم به سهم خود برسیم، ولی عربستان با این مسئله موافقت نمی‌کرد.

سبحانی‌فر در خاتمه عنوان کرد:‌ امروز که ایران به تولید خوبی در زمینه نفتی رسیده است، بحث فریز شدن را نخواهد پذیرفت و در این پیشنهاد شرکت نمی‌کند؛ چراکه سقفی که می‌خواهد تولید کند، باید رعایت شود و افزایش تولید صورت گیرد و شرایط کشور به حالت قبل از تحریم‌ها بازگردد و ایران بتواند از سهم و حق خود استفاده کند. در این میان قطعا عربستان ضرر می‌کند که 7.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و زمانی که ما در این زمینه درخواست کردیم عربستان حاضر به همکاری نشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زنگنه: اولویت در میادین نفتی مشترک است