‌کودک آزاری در روستاها بیشتر از شهرها است


‌معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با بیان اینکه بیشترین کودک آزاری در روستاها است، افزود: بیشترین عامل کودک آزاری ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در خانواده است.

به گزارش ایسنا، رضا جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 28 آبان روز جهانی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان گفت: هر گونه آزار و آسیب به کودک که حیات روانی، جسمی و اجتماعی‌اش را در معرض مخاطره قرار دهد، کودک آزاری می‌گویند.

وی اختلالات روانی، غفلت و بی‌توجهی، همسرآزاری بیکاری، مشکلات اقتصادی و ... را از موارد کودک آزاری در خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: 101 مورد کودک آزاری در گیلان در نیمه نخست امسال گزارش شده اشت که از این تعداد 54 نفر دختر و 47 نفر پسر هستند.

جعفری با بیان اینکه بیشترین کودک آزاری در روستاها است، تصریح کرد: بیشترین عامل کودک آزاری ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در خانواده است.

معاون اجتماعی مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه تمام سازمان‌ها و نهادهای مربوطه در برابر کودکان مسئول هستند، گفت: 75 درصد کودک آزاری در محیط خانواده اتفاق می‌افتد که بیشترین گروه سنی 5 تا 10 سال است.

جعفری، آرامش در محیط خانوادگی را بسیار مهم دانست و گفت: در خانواده‌هایی که همسر آزاری زیاد مشاهده می‌شود، کودک آزاری هم در این خانواده‌ها زیاد است.

وی با بیان اینکه دختران بیشتر مورد کودک آزاری، قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بهزیستی در صورت گزارش کودک آزاری با مداخله و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری نسبت به جداسازی کودک از خانواده اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی مدیر کل بهزیستی گیلان از برگزاری همایش استانی روز جهانی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان خبر داد و گفت: همایش پیشگیری از سوء رفتار با کودکان 9 صبح روز پنجشنبه هفته جاری با همکاری اداره کل پزشکی قانونی گیلان، دادگستری استان و ... در گیلان برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
حمایت از روستاها و جنوب شهرها