سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشت زعفران در بیله سوار ترویج می شود


آرام حلیم روز دوشنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران در بیله سوار توسعه کشت گلخانه ای را حرکتی پیشران در کشاورزی منطقه دانست و افزود: این اقدام می تواند یکی از راهکارهای موثر در افزایش اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان کشاورزی ساکن در شهرستان بوده و باید به صورت جدی زیربنای فعالیت ها و برنامه ریزی ها قرار بگیرد.
وی گفت: استفاده از روش های سنتی در کشاورزی بزرگ ترین آسیب و آفت در بهبود وضعیت کشاورزی است و تغییر نگرش به سمت علمی شدن دیدگاههای جامعه کشاورزی تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد می کند.
او اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده از روش های علمی در کشاورزی و مدیریت مصرف آب باعث افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد و درکنار آن وجود نیروی انسانی ماهر و تلاشگر یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار برای بالا بردن تولید در کشاورزی است.
حلیم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی باعث بهبود اقتصاد کشور و قطع وابستگی های خارجی می شود و مسوولان با حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر خودکفایی خانواده ها باعث افزایش تولیدات داخلی می شوند.
او همچنین با اشاره به حمایت های دولت و نهادهای مسوول در توسعه علمی کشاورزی در شهرستان گفت: همه برای علمی سازی کشاورزی که محوری ترین نقش در توسعه اقتصادی و عدم وابستگی را دارد باید همکاری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار نیز در این بازدید با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان منطقه از کشت زعفران بیشتر شده گفت: تولید زعفران در این شهرستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
او افزود: با حمایت از کشاورزان فعال در این بخش و ارائه آموزش های لازم به تولید محصول بهتر و توسعه کشت زعفران در این شهرستان کمک می شود.
جهانی اظهار کرد: بهترین زمان کاشت پیاز زعفران اواخر تابستان و در شهریور و مناسب ترین زمان برداشت محصول نیمه دوم آبان ماه بوده و هر پیاز زعفران در شرایط آب و هوایی بیله سوار قادر به هفت سال گل دهی است.
وی بیان کرد: این محصول علاوه بر اینکه آب کمتری مصرف می کند دارای سود اقتصادی بسیار بالایی است و در مواقع بحران کم آبی می تواند به عنوان یک کشت جایگزین برای محصولات پرمصرف آب ، معرفی و توسعه داده شود.
شهرستان بیله سوار مغان در شمال راردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شبیه خوانی شهرستان بیله سوار عزاداری مردم بیله سوار در میدان