سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام روس: انگلیس، فرانسه و آمریکا در شورای امنیت از تجاوز ترکیه حمایت کردند


مقام روس: انگلیس، فرانسه و آمریکا در شورای امنیت از تجاوز ترکیه حمایت کردندایرنا/ معاونت کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه در واکنش به رد قطعنامه پیشنهادی مسکو درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت از اقدام تجاوزگرانه ترکیه (علیه سوریه) حمایت کردند.

خبرگزاری روسی 'ایتار تاس' امروز (شنبه) با انتشار این خبر، افزود: 'فرانتس کلینت سویچ' (Frants Klintsevich) معاون اول کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه دراین باره گفت که نبود توافق بر سر پیش نویس قطعنامه روسیه مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی سوریه، ممکن است مذاکرات صلح را پیچیده کند.
این در حالی است که نمایندگان آمریکا و فرانسه روز گذشته (جمعه) پس از نشست شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در مورد احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و توقف تجاوزها به مرزهای این کشور، در اقدامی زودهنگام مخالفت خود را اعلام کردند.
بنابراین گزارش، این مقام روس با اشاره به عدم حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از پیش نویس قطعنامه روسیه گفت: درحقیقت آنها (طرف های غربی) از اقدام تجاوزگرانه ترکیه (علیه سوریه) حمایت کردند و بار دیگر 'اتحاد آتلانتیک' (ناتو) خود را به نمایش گذاشتند.
معاون اول کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه گفت که آمریکا، انگلیس و فرانسه همچنان به وضعیت 'ما و آنها' به الگویی که شاکله آن 'جنگ سرد' است ادامه می دهند و نگران هستم که با کشاندن وضعیت سوریه به یک بن بست، این امر بطورجدی مذاکرات صلح سوریه را پیچیده کند.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل اواخر روز گذشته (جمعه)، قطعنامه پیشنهادی روسیه را که در آن احترام کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت سوریه و توقف تجاوز به حق حاکمیت این کشور تاکید شده بود، بررسی کرد.
'سامانتا پاور' نماینده آمریکا در سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه روسیه را خارج شدن از مسیر قطعنامه های قبلی شورای امنیت توصیف کرد و مسکو را به اجرای توافقنامه ماه دسامبر گذشته این شورا فراخواند که دربرگیرنده دستیابی به صلح از راه توقف خصومت ها و ضرورت گفت وگو بین دولت اسد و مخالفان شده است.
روسیه در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود بر لزوم اجرای بی قید و شرط قطعنامه ماه دسامبر شورای امنیت تاکید مجدد کرده و همچنین از تمام کشورها خواست تا از اظهارات آتش افروزانه و تحریک کننده که منجر به ادامه خشونت ها و دخالت در امور داخلی سوریه می شود، خودداری کنند.
در پیش نویس قصعنامه روسیه بدون اشاره به ترکیه، بر ضرورت جلوگیری تمامی کشورها از انتقال تروریست ها و تسلیحات به داخل خاک سوریه تاکید مجدد شده است.
نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر آمادگی مسکو برای هرگونه تصحیح در متن پیش نویس قطعنامه یا پیشنهاد احتمالی و بیان این که «اکنون لحظه حقیقت یابی است» خاطرنشان کرد که این قطعنامه تاکیدی مجدد بر آنچه که تمامی 15 عضو شورای امنیت در خصوص بحران سوریه گفته اند، است.
'ویتالی چورکین' افزود: من حتی به لحاظ دلایل سیاسی نمی فهمم که چگونه کشورها می توانند با تکرار صحبت های خودشان در قالب قطعنامه پیشنهادی، مخالفت کنند.
نماینده فرانسه هم در پاسخ به این پرسش که آیا فرانسه با قطعنامه پیشنهادی روسیه موافق است به کوتاهترین جواب یعنی «نه» بسنده کرد و اظهارداشت: در این اوضاع ساختن شرایطی که به ادامه مذاکرات منتهی شود، واجب تر است.
نشست بعدی شورای امنیت در خصوص مسایل ترکیه و سوریه برای بررسی و اعلام نظر اعضا به روز دوشنبه موکول شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
شورای امنیت از استقرار صلح در سوریه حمایت کرد