علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای کاشت زعفران در بخش ایلخچی


به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان اسکو از جمله مناطق همچوار با دریاچه ارومیه است که تغییر وضعیت اقلیمی این منطقه و خشک شدن دریاچه در سال های گذشته، تاثیری ملموس بر معیشت و زندگی مردم آن بویژه کشاورزان و باغداران اسکویی گذاشته است.

گردوی اسکو پیش از این شهرتی کشوری داشت که با وقوع خشکسالی سال های اخیر و تاثیر بادهای نمکی دریاچه ارومیه، گردوکاران با مشکلات جدی روبرو شده اند و این تنها نمونه ای از اثرپذیری بخش کشاورزی شهرستان اسکو از تغییرات اقلیمی و آبی منطقه است.

با توجه به مجموع این موارد و نیز لزوم توجه به اصلاح الگوی کشت، مسئولان مرتبط با بخش کشاورزی اسکو اقداماتی را جهت جایگزین کردن گونه های کم مصرف آبی با محصولاتی چون صیفی جات انجام داده اند، موضوعی که در کنار امور و مسایا روز کشور و استان با حضور مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار و مسئولان اسکو در جلسه شورای اداری این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تبدیل ۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی اسکو به محیط های کنترل شده کشت

فرماندار شهرستان اسکو بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو از جایگزینی کشت سبزی و صیفی و گل های زینتی با کشت در محیط های کنترل شده خبر داد و گفت: ۲۴ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان با برآورد اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در طول مدت سه سال به صورت محیط کنترل شده برای جایگزینی محصولات صیفی تحت کشت می رود.

حیدر صادقی تصریح کرد: با توجه به بحران آب و شوری اراضی حاشیه دریاچه ارومیه بایستی با استفاده از فناوری های جدید نسبت به افزایش میزان تولید در واحد سطح و سرمایه گذاری در احداث واحدهای گلخانه ای و تولید صیفی جات گلخانه ای تغییراتی در روش های سنتی و حفظ آب و خاک انجام داد.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان گفت: در راستای کاهش مصرف آب در مزارع کشاورزی امسال با آماده سازی و تهیه بذر مورد نیاز بیش از ۳۵۰ متر مربع از زمین های کشاورزی در سطح شهرستان اسکو و بطور عمده در بخش ایلخچی به کشت زعفران اختصاص یافته و دو میلیارد ریال اعتبار نیز به این منظور در نظر گرفته شده است.

برگزاری انتخابات سالم و امن در جامعه باید مورد توجه مسئولان باشد

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، به اهمیت مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت کشور اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت سیاسی مردم در امور انتخاباتی کشور باعث افزایش تهعد سیاسی شده و این عامل لازمه ثبات و حاکمیت آرامش و تعالی و پشرفت کشور در سطح بین المللی است.

رضا استاد رحیمی در پایان سخنان کوتاه خود در در جلسه شورای اداری اسکو بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم و امن در جامعه تاکید و تصریح کرد: لازم است تا با فراهم آوردن زمینه های مشارکت مردم در امور کشور، اعتماد مردم نسبت به مسئولان را جلب کرده و حضور حداکثری آنها را در انتخابات را بالا ببریم.


ویدیو مرتبط :
اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار در سه سال گذشته