اعتراض نماینده پارلمان عراق به فروش آزادانه نفت توسط داعش در ترکیه


مسئولان عراقی می‌گویند تروریست‌های داعش هر بشکه نفت را در بازار سیاه ترکیه به 20 دلار می‌فروشند و از این راه پول زیادی برای خرید سلاح و مهمات به دست می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز، موفق الربیعی، نماینده پارلمان عراق و مشاور سابق امنیت ملی این کشور با اعلام این خبر گفت: کمک اول ترکیه به گروه‌های تروریستی این است که این گروه‌ها هر بشکه نفت عراق و سوریه را در بازار سیاه ترکیه به 20 دلار می‌فروشند یعنی معادل نصف قیمت جهانی نفت خام که البته یک معامله پرسود برای طرفین است. کمک دوم نیز ترکیه از داعش نیز این است که ترکیه مرکز عضو گیری داعشی‌های جدیدی است که از کشورهای خارجی و عربی به این گروه می‌پیوندند.

وی افزود: همچنین ترکیه و مشخصا استانبول محل دیدار و نشست‌های رهبران داعش است تا از طریق مرزهای ترکیه با عراق به موصل و به رقه منتقل شوند.

موفق الربیعی گفت: تروریست‌هایی که در عملیات نظامی در عراق یا سوریه زخمی می‌شوند در بیمارستان‌های ترکیه معالجه می‌شوند. ما از دولت ترکیه می‌خواهیم تا عرصه را بر تروریست‌های داعش تنگ کند تا به همان مشکلی که دیگر کشورهای حامی تروریسم دچار آن شده‌اند، گرفتار نشود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه