سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



بازارچه‌های دائمی برای خاله‌های زندگی


بازارچه‌های دائمی برای خاله‌های زندگیمهر/ ۱۰۰ هزار زن مازنی سرپرست خانوار هستند که در آرزوی اشتغال و برخورداری از خانه‌ای امن روزگار می‌گذرانند.
بی‌گمان وضعیت فعلی زنان سرپرست خانوار در کشور تابع عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی متعددی است و با توجه به اهمیت نقش زنان سرپرست خانوار در جامعه بررسی مسائل و مشکلات آنان به‌منظور ارائه راهکارهایی برای کاهش مشکلات آن‌ها در جامعه، ضروری است.
ازآنجایی‌که زن بی‌انگیزه نمی‌تواند نقش کافی در خانه به‌عنوان همسر و مادر ایفا کند اشتغال در خانه به‌ویژه برای زنانی که به‌نوعی خودسرپرست، بی‌سرپرست و یا بد سرپرست هستند با کاهش آسیب‌های ناشی از نبود حضور مادر در منزل کمک می‌کند.
خاله صغری یک زن سرپرست خانوار است که در بازار روز ساری به دستفروشی و فروش تولیدات دستی می پردازد و می گوید: همسرم را از دست داده‌ام و با دستفروشی و فروش تولیدات کشاورزی تاکنون دو دخترم را روانه خانه بخت کرده ام.
وی که یک پسرش سرباز و دیگری در استانی دیگر اقامت دارد و با دخترکوچکش زندگی می کند، از روزگار گلایه ندارد وی با لبخندی که برچهره اش نشسته می گوید: لابد قسمت ما هم این چنین بوده و راضیم به رضای خدا.
می گوید: هر روز صبح بساطم را در بازار روز پهن می کنم که بیشتر اوقاف ماموران سدمعبر آن را جمع می کنند و کاش مسئولان مکانی ثابت را برای دستفروشان در شهر در نظر می گرفتند.
برای تقویت اشتغال خانگی بانوان رایزنی برای تشکیل بازارچه‌های دائمی با شهرداری و فرمانداری‌های شهرهای استان انجام شد و برای تحقق اشتغال بانوان در خانه تفاهم‌نامه همکاری با فنی و حرفه‌ای و بهزیستی منعقد شد
احمد حسین زادگان فرماندار ساری در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر توجه برای تأمین نیازهای بانوان سرپرست خانوار می‌گوید: در کنار تخصیص اعتبارات اشتغال، مهارت‌آموزی و آموزش فنی و حرف‌هایی برای آنان مهم‌تر است.
فرماندار شهرستان ساری بابیان اینکه تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: توسعه هر جامعه درگرو سلامت و علم و دانش آن است، اگر بتوانیم توسعه اجتماعی را با کاهش آسیب‌ها فراهم کنیم و با رشد دانش و فرهنگ، سلامت جامعه نیزتامین، و به رشد توسعه‌خواهیم رسید.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: نتیجه حرکت در مسیر احیای ارزش‌ها و اصول صحیح اخلاقی، کاهش آسیب‌ها و هزینه‌هاست و تلاش و همت در این مسیر بستر سلامت جامعه را فراهم می‌کند و با نگاه فرهنگی و رفع مشکلات این حوزه می‌توانیم بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات را کاهش داده و در مسیر ارتقاء سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.
سلامت زنان، سلامت جامعه
فرماندار ساری بابیان این مطلب که سلامت زنان، سلامت جامعه راتامین می‌کند، خاطرنشان کرد: برای قشر آسیب‌دیده زنان باید برنامه‌ریزی کرده و تدابیری را برای بهبود وضعیت آنان اتخاذ کنیم.
حسین زادگان افتتاح خانه امن زنان شهرستان ساری در ایام دهه فجر را از بازتاب اعمال فرهنگی انقلاب اسلامی برشمرد و توضیح داد: خانه امن زنان مکانی است برای اسکان موقت دختران وزنان در معرض آسیب اجتماعی که در مدت اقامت در این مکان از امکانات مشاوره و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع آسیب‌های واردشده به آنان به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و در این طرح، گروه هدف شامل زنان و دختران خشونت دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی حاد هستند.
این مسئول در راستای کسب توفیق در این طرح، همکاری و همیاری همه ارکان و اجزای مؤثر اعم از بخش دولتی و غیردولتی را می‌طلبد و در اجرای این فعالیت مهم اجتماعی دستگاه‌های دولتی می‌توانند از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرده و گام‌های مؤثری را درزمینهٔ فرهنگ‌سازی، آموزش و... بردارند.
موسوی رئیس بهزیستی شهرستان ساری نیز به در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: اداره بهزیستی شهرستان ساری دارای هشت هزار و ۷۹۸ خانوار تحت حمایت به تعداد ۲۰ هزار و ۴۵۷ نفر است که از این تعداد دو هزار و ۳۲۱ خانوار به تعداد چهار هزار و ۱۵۷ نفر ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است، تصریح کرد: در سال ۹۴ بیش از دو میلیارد تومان وام خوداشتغالی، مشاغل خانگی و کارفرمایی برای ۱۸۰ نفر مصوب و تخصیص یافت.
موسوی با اشاره به اینکه اشتغال و به‌کارگیری مددجویان با مشارکت کارفرمایان نیکوکار محقق خواهد شد، گفت: خیرین و کارفرمایانی که با استخدام و به‌کارگیری مددجویان، سازمان بهزیستی را در ارتقای سطح زندگی جامعه هدف تحت پوشش یاری می‌دهند، از طرح‌های حمایتی چون پرداخت حق بیمه کارفرمایی و وام اشتغال بهره‌مند خواهند شد.
بازارچه ای برای اشتغال بانوان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بابیان اینکه سه درصد زنان سرپرست خانوار کشور مازندرانی هستند از جذب ۷۰ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی ویژه اشتغال بانوان در استان خبر داد و به وجود ۱۰۰ هزار و ۳۴۳ زن سرپرست خانوار و بد سرپرست در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران بیشترین شمار زنان سرپرست خانوار جوان رادار است.
وی دائمی شدن بازارچه زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌هایی است که به صورت جدی در این اداره کل پیگیری می‌شود و افزود: این بازارچه بزودی در پارک ملل ساری راه اندازی می‌شود و با گشایش آن بانوان سرپرست خانوار می توانند با آرامش بیشتر به فعالیت‌های خود و تامین معیشت خانواده ادامه دهند.
وی اظهار کرد: ایجاد کارآفرینی و توجه به تشویق زنان کارآفرین در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای رفع مشکلات و معضلات در این حوزه بسیار تأثیرگذار است که باید با برنامه‌ریزی وارد شویم، همچنین وجود ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه از نقاط قوت و مثبت برای بارور کردن فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این حوزه است که باید از ظرفیت‌های مختلف سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه استفاده شود.
بی‌شک قهرمانان واقعی آنانی هستند که باشرافت زندگی می‌کنند و در همین راستا برای کمک به زنان سرپرست خانواده علاوه بر ایجاد بازارچه‌های دائمی، کارآفرینی و ارائه تسهیلات، وضعیت سلامت بانوان و توجه به ورزش در ادارات و در بین زنان شاغل جدی گرفته شود تا شاهد جامعه‌ای پویا، توانمند و بانشاط باشیم.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
زندگی آنلاین شما مانند یک خالکوبی دائمی است