ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بی‌نتیجه بودن مذاکرات کویت و IOC برای لغو محرومیت


بی‌نتیجه بودن مذاکرات کویت و IOC برای لغو محرومیتایسنا/ تلاش‌ها برای برداشتن تحریم کویت از سوی IOC بازهم بی‌نتیجه ماند.
به نقل از inside the games، کویت اکتبر گذشته از سوی IOC محروم شد که دلیل آن دخالت‌های دولتی در مسائل ورزشی بوده است. در ماه‌های بعد از محرومیت، ارتباط بین IOC و دولت کویت بسیار دچار مشکل شده است.
در صورتی که در دو ماه آینده هیچ اتفاقی نیفتد، این کشور نمی‌تواند در بازی‌های المپیک ریو امسال شرکت کند. قرار است تصمیم‌گیری درباره کویت در ماه ژوئن انجام شود. OCA (شورای المپیک آسیا) نیز قصد دارد که مقر خود را از کویت خارج کند.
بعد از ماه‌ها، مذاکراتی بین نمایندگان IOC و دولت کویت در ژنو انجام شد، IOC سه شرط برای کویت گذاشته است که عبارتند از تعدیل قوانین ورزشی، از سرگیری مذاکرات بین دولت و OCA و برقراری دادگاه علیه شیخ احمد و دیگر مسئولان خاطی.
کویت اما این شرایط را رد کرده است. به نظر می‌رسد توافق بین دولت کویت و IOC به زودی انجام نمی‌شود. از سوی دیگر IOC اعلام کرده است در صورتی که کویت بخواهد در سطح بین‌المللی فعالیت داشته باشد، باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند.
در صورتی که محرومیت کویت برداشته نشود، ورزشکاران این کشور باید زیر پرچم المپیک به ریو بروند.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
از بیانیه نویدکیا تا پذیرفته نشدن لغو محرومیت نیمار