سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خط قرمز پنهانی آمریکا برای جلوگیری از آزادی فلوجه


خط قرمز پنهانی آمریکا برای جلوگیری از آزادی فلوجهالعالم/ جنبش "عصائب اهل الحق، هشدار داد که آمریکا با ایجاد خط قرمز برای جلوگیری از آزادسازی فلوجه، منطقه ای حمایت شده برای رشد داعش ایجاد کرده و وضع امنیتی بغداد را به "مرحلۀ خطر" رسانده است.

"جواد الطلیباوی" سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق، اظهار داشت: بارها دربارۀ خطرات امنیتی در منطقۀ کمربندی بغداد هشدار دادیم و گفتیم که در این منطقه، گروهک های خفته ای وجود دارند که با هماهنگی گروهک های وابسته به داعش در منطقه الکرمه و شهر الفلوجه، قصد دارند امنیت پایتخت را به هم بریزند. امروز نیز هشدار می دهیم که اوضاع امنیتی، به مرحلۀ خطر رسیده است.
وی افزود: با توجه به انفجارهایی که اخیراً بغداد را لرزاند، دولت و فرماندۀ کل نیروهای مسلح موظف است دستور عملیاتی مرکزی برای آزادسازی الکرمه و فلوجه را صادر کند، زیرا این دو منطقه، منشأ تروریسم هستند و عناصر داعش از الکرمه و فلوجه به منطقه الصبیحات نفوذ می کنند و به نیروهای امنیتیِ مستقر در ابوغریب حمله می کنند.
الطلیباوی، سپس از وجود "خطوط قرمز آمریکایی در خصوص آزادی فلوجه و الکرمه خبر داد و گفت: ائتلافِ آمریکایی، نخست وزیر را تحت فشار قرار داده اند تا از صدور دستور آزادی این دو منطقه خودداری کند.
وی افزود: ما بر این باوریم که آمریکایی می خواهند منطقه ای حمایت شده برای داعش ایجاد کنند تا بتوانند نیروی از دست رفتۀ خود را بازیابند.
سخنگوی عصائب اهل الحق سپس گفت: از این که نیروهای عراقی جهت آزادسازی استان نینوا - در فاصله 500 کیلومتر از بغداد- ارسال می شوند و منطقه ای که 60 کیلومتر با بغداد فاصله دارد نادیده گرفته میشود؛ تعجب می کنم.
وی در ادامه هشدار داد: بغداد، مرکز تصمیم گیری کشور است و بسیاری از ادارات دولتی در آن قرار دارند، به این ترتیب اگر بغداد سقوط کند، خطر دیگر مناطق را تهدید خواهد کرد.
الطلیباوی همچنین فاش کرد: چندی است اطلاعاتی به دست آورده ایم که ثابت می کند، داعش "ولایت جنوب" را بار دیگر فعال کرده و قرارگاهِ آن را به شمال استان بابل منتقل کرده است. انفجارهایی که در بصره و ناصریه صورت گرفت، کار عناصر ولایت جنوب بود که به چیرگی داعشی ها بر آثار باستانی و ورزشگاه اسکندریه منجر شد. دولت باید خطر این مساله را دریابد.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
آزادی دوگانه بیان و خط قرمز هولوکاست