ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



۵ گزینه احتمالی جانشینی فان‌خال در منچستریونایتد


۵ گزینه احتمالی جانشینی فان‌خال در منچستریونایتد

تسنیم/ یک نشریه انگلیسی از پنج کاندیدایی که احتمال سرمربیگری آنها در منچستریونایتد در صورت اخراج سرمربی هلندی این تیم وجود دارد، نام برد.
شیاطین سرخ شب گذشته (شنبه) در هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اولدترافورد در عین ناباوری با نتیجه 2 بر یک مغلوب نوریچ‌سیتی شدند تا وارد فاز جدیدی از بحران شوند. سرخپوشان منچستر با این شکست حالا شش بازی است که به پیروزی نرسیده‌اند و این مسئله برای لوئیز فن‌خال، سرمربی هلندی منچستری‌ها گران تمام است. حذف شیاطین سرخ در همان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و سقوط به رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر، فن‌خال ملقب به لاله سرد را در خطر اخراج از این تیم قرار داده است، موردی که خود او هم پیش از بازی با نوریچ به آن اشاره کرد و گفت که شاید پس از مورینیو، مربی بعدی که اخرج می‌شود، وی باشد.
نشریه «میرر» انگلیس نام پنج کاندیدایی را که در صورت اخراج فن‌خال شانس نشستن روی نیمکت پرافتخارترین تیم انگلیس را دارند، مطرح کرده که در زیر اسامی آنها می‌آید:
ژوزه مورینیو پس از اخراجش از باشگاه چلسی یکی از گزینه‌های در دسترس است، مربی که از طریق مدیربرنامه‌های خود اعلام کرده قصد ماندن در لندن را دارد و به زودی با تیمی دیگر به کار خود ادامه می‌دهد. در شکست شب گذشته شیاطین سرخ مقابل نوریچ تعدادی از هواداران منچستریونایتد نام ژوزه مورینیو را فریاد زدند و به نوعی خواهان اخراج فن‌خال و استخدام آقای خاص شدند. منچستریونایتد می‌تواند مورینیو را به خدمت بگیرد مگر اینکه دستمزد سنگین این مربی پرتغالی مانع کار شود. مورینیو بدش نمی‌آید هدایت شیاطین سرخ را بر عهده بگیرد و در بازی این تیم برابر چلسی در تاریخ 28 دسامبر 2015 (7 دی 94) توانایی‌هایش را به آبی‌های لندن نشان دهد.
کارلو آنچلوتی هم که مانند ژوزه مورینیو به عنوان مربی آزاد شناخته می‌شود، در پایان فصل گذشته پس از دو فصل حضور در رئال مادرید از این تیم کنار گذاشته شد. این مربی ایتالیایی که پیش از این گزینه سرمربیگری لیورپول و چلسی بود حالا پس از مشخص شدن یورگن کلوپ به عنوان سرمربی سرخپوشان مرسی‌ساید و انتصاب گاس هیدینک به عنوان مربی موقت آبی‌پوشان لندنی، تنها دو گزینه خوب پیش‌روی خود دارد که یکی از آنها بایرن مونیخ و دیگری منچستریونایتد است. البته برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند حضور کارلتو روی نیمکت بایرن در ابتدای فصل آینده قطعی به نظر می‌رسد. با این حال ابراز علاقه سرمربی پیشین چلسی برای بازگشت به لیگ برتر او را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی هدایت منچستریونایتد تبدیل کرده است.
پپ گواردیولا هم که گفته می‌شود در پایان فصل جدایی‌اش از بایرن مونیخ قطعی است، مقصد بعدی‌اش به احتمال فراوان یکی از دو تیم شهر منچستر خواهد بود. شیاطین سرخ پس از اعلام بازنشستگی سرالکس فرگوسن قصد داشتند این مربی اسپانیایی را برای جانشینی سرالکس متقاعد کنند، هرچند او در نهایت تصمیم گرفت هدایت قهرمان آلمان را بر عهده بگیرد. علاقه پپ به تاریخچه باشگاه منچستریونایتد و رابطه خوبش با سرالکس باعث شده تا احتمال حضور او در اولدترافورد قوت بگیرد، البته باید دید که منچسترسیتی چه برنامه‌ای دارد.
رایان گیگز دستیار فعلی لوئیز فن‌خال و از بازیکنان باسابقه منچستریونایتد که از دوره دیوید مویس به حرفه مربیگری روی آورده نیز شانس هدایت تیمی را دارد که سال‌ها برایش بازی کرده است. فن‌خال پیش از این عنوان کرده بود که گیگز می‌تواند پس از وی هدایت شیاطین سرخ را بر عهده بگیرد، این در حالی است که فرگوسن نیز از او به عنوان سرمربی بعدی منچستر حمایت کرده است. گیگز البته در پایان فصل 14-2013 پس از اخراج مویس در چهار بازی پایانی به عنوان سرمربی موقت شیاطین سرخ انجام وظیفه کرد که حاصل آن دو برد، یک تساوی و یک شکست بود.
گری نویل هم که به تازگی به عنوان سرمربی والنسیا تا پایان فصل جاری معرفی شد و کارش را با این تیم اسپانیایی شروع کرده، یکی از کاندیداهای جانشینی فن‌خال است. البته نویل اخیراً در اظهارنظری عنوان کرد که به مربیگری در منچستریونایتد فکر نمی‌کند. در این گزارش هم شانس این مربی 40 ساله به نسبت دیگر کاندیداها کمتر اعلام شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
برند لنو، گزینه جانشینی کاسیاس در رئال مادرید