وقتی که فیلم مسئله دار، فرصت تبلیغ در یک برنامه زنده تلویزیونی پیدا می‌کند!؟


وقتی که فیلم مسئله دار، فرصت تبلیغ در یک برنامه زنده تلویزیونی پیدا می‌کند!؟سینماپرس/ آیا مهمانان برنامه های زنده رسانه ملی با همراهی مجری برنامه، مجاز به تبلیغ یک فیلم سینمایی مسئله دار والبته مورد دلخواه خود در برابر دیدگان میلیون ها مخاطب در سراسر کشور هستند؟
سه شنبه شب گذشته در حالی برنامه زنده «سه ستاره» با اجرای احسال علیخانی و آرش ظلی پور در شبکه سه سیما اجرا شد که ریما رامین فر یکی از نامزدهای بازیگری زن مجموعه های تلویزیونی پس از حضور در استودیو از مردم خواست حتما در ایام تعطیلات عید به تماشای یکی از فیلم سینمایی اکران نوروز بنشینند.

جالب اینکه مجری برنامه علاوه بر اینکه مانع از این تبلیغ مستقیم نشد، بلکه قبل از آن به این بازیگر که خودش در فیلم مورد اشاره نقش آفرینی کرده است اجازه داد تا از فیلم نام برده و آن را به مردم معرفی کند؛ حال اینکه فیلم سینمایی مذکور با وجود اهدای غیرمنتظره چند سیمرغ به آن در جشنواره اخیر فیلم فجر، در بسیاری از رسانه های انقلابی و ارزشی بسیار تلخ و سیاه ارزیابی گردیده و این واکنش ها همچنان نیز ادامه دارد.

سینماپرس که خود از مدافعان توسعه تعاملات میان رسانه ملی و سینماگران در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات فیلم ها در شبکه های مختلف است، اما در عین حال ساحت رسانه ملی را با وجود میلیون ها مخاطب در سراسر کشور فراتر از آن می داند که در خصوص هر فیلمی مبادرت به اتبلیغات نماید؛ آنهم فیلم مسئله داری که در سیاهی مطلق، انواع کنایه ها را به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و زندگی مردم در شرایط فعلی داشته و سازمان سینمایی در فرار رو به جلو، برای جلوگیری از گسترش اعتراضات، راهی جز اکران آن در ایام نوروزی پیدا نکرده است؛ شاید که پرونده این فیلم موهن زودتر بسته شود!

سوال از مدیران پخش و حراست سازمان صدا و سیما اینجاست آیا واقعاً فیلمی با مضمونی به ظاهر اجتماعی ولی اهدافی کاملاً سیاسی که عزت و ناموس ایرانی را در اختیار بیگانگان قرار می دهد و جامعه ایران اسلامی را در لایه های زیرین فیلم بسان «سگدونی»میداند، حق معرفی در برنامه زنده یک شبکه پرمخاطب تلویزیونی را دارد؟ آنهم با اجازه مجری برنامه؟!

به راستی مگر معرفی یک فیلم به عنوان یک محصول فرهنگی و هنری با تبلیغات انواع کالاهای مصرفی که به کرات توسط شوراهای سازمان صدا و سیما برای پخش آگهی آنها از شبکه ها مورد بازبینی، ممیزی و اصلاح روبرو می شوند چه فرقی دارد که به همین راحتی به واسطه علاقمندی آقا یا خانم بازیگر و البته همراهی جناب مجری محبوب، نامش در برنامه زنده برده می شود و مردم را به دیدن آن ترغیب می نمایند؟



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سینماپرس


ویدیو مرتبط :
درگیری عجیب و خنده دار در برنامه زنده تلویزیونی + فیلم