فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دشمن با روش‌های نوین به دنبال استعمار کشورمان است/ راه مقابله با دشمن جهاد فرهنگی است


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی در سالن همایش‌های رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهر مقدس قم آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمودند: ای قرآنیان تقوای الهی داشته باشید و آنچه را که از قرآن یاد گرفتید به دیگران بیاموزید، من و شما مسئولیم. از من درباره تبلیغ رسالت سوال خواهد شد و از شما نیز درباره آنچه از کتاب الهی و سنت یاد گرفتید.

وی با اشاره استعمار نوین دشمن گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع دانشگاهیان کشور فرمودند: استکبار و استعمارگران کهن دیگر برایشان مقدور نیست که با روش‌های گذشته و قدیمی ملت ما را استعمار کنند از این رو با شیو‌ه‌های جدید بواسطه تفکرات نخبگان و فرهیختگان بنا دارند اهداف خود را اجرایی و عملی کنند پس ما نباید اجازه دهیم استعمارگان با شیوه جدید بر کشور ما سلطه فرهنگی و اعتقادی پیدا کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره حکم جهاد فرهنگی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است گفت: مقام معظم رهبری چندی پیش در جمع جانبازان بالای 70درصد و در پاسخ به درخواست یکی از این عزیزان که خواستار صدور حکم و فرمان جهاد بود فرمودند: من حکم جهاد می دهم اما نه جهاد نظامی بلکه جهاد فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی و این جهاد وظیفه قرآنیان است تا اجازه ندهیم تفکر ضد اهل بیت(ع) در کشور بوجود آید و زمینه سلطه استکبارگران ایجاد شود.

وی با اشاره به چگونگی انجام این جهاد و تبلیغ فرهنگی گفت: برخورداری از احساس حقارت و سرافکندگی در برابر دشمنان زشت است و با ایمان و باور به خدا منافات دارد. آن کسانی که در برابر دشمنان اهل بیت(ع) خود را می‌بازند و دچار سرافکندگی می شوند به قرآن ایمان ندارند زیرا خداوند می‌فرماید: دچار سستی و بی حالی نشوید و دعوت به صلح و سازش با دشمن نکنید.

وی ادامه داد: امروزه شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی با چه قدرت و عظمتی در سطح جهان به پیش می‌رود اما باید مراقب بود تا فرهیختگان جامعه دچار خود باختگی نشوند و این نیازمند آشنایی با فرهنگ قرآن است. خداوند می‌فرماید: در برابر دشمن جهادکن و به پیامبر اسلام می فرماید: با قاطعیت و شدت با دشمنان برخورد کن نه با ذلت و خودباختگی.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به جمله معروفآمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: زمانی که دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند ، دولت وقت جمعا استعفا داد و بازرگان رئیس جمهور وقت اعلام کرد نتیجه این کار حمله نظامی آمریکا خواهد بود و امام خمینی(ره) استعفای آنها را پذیرفت و در سخنرانی در پاسخ به آن ادعا فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند که با خودباختگی و حقارت، عزت، عظمت و شرافت ملت را زیر پا بگذراند گفت: مقام معظم رهبری خطاب به این افراد روز گذشته فرمودند: خودتان کوچک و حقیر هستید چرا عظمت ملت را کوچک می‌کنید. امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه دعا می کنند که خدایا ما را در دنیا طوری قرار بده که به حبل الله یعنی قرآن تمسک داشته باشیم و راهنمایی را از غیر قرآن جستجو نکنیم.

وی ادامه داد: امام زین‌العابدین هنگامی قرآن قرائت می‌کرد، اگر فردی از مقابل منزلش حرکت می‌کرد به دلیل جذابیت قرائت ایشان مکث می‌کرد تا صوت زیبای ایشان را گوش دهد. البته ایشان تنها به قرائت و حفظ قرآن اکتفا نمی‌کردند و معصومان(ص)  خود نمونه عینی و عملی آیات قرآن بودند.

محمدی با اشاره به اینکه عزت امروز ما از برکت قرآن و شهدا است، گفت: ما باید قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی و قرآن و اهل‌بیت(ع) را بدانیم و فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) را در مراکز علمی به ویژه در دانشگاه‌ها به صورت منطقی، مستدل و محکم بیان کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
راه منحصر به فرد ما در مقابله با هجوم فرهنگی دشمن