علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شبکه های مخابراتی از جنس هوش مصنوعی


شبکه های مخابراتی از جنس هوش مصنوعیسیناپرس/ مرکز دارپا اقدام به برقراری چالشی کرده است که در آن طراحان باید اقدام به طراحی سیستم مدیریت شبکه های رادیویی ویژه ای کنند که با کمک هوش مصنوعی کنترل می شوند و با همکاری با یکدیگر از ایجاد ترافیک در یک فراکنس پیشگیری می کنند.
تا کنون راه حل های مربوط به بحران های ایجاد شده در زمینه محدودیت های طیف های بی سیم محدود به استفاده از امواج رادیو و تلویزیون نسبتا بکر و یا استفاده مجدد از فرکانس هایی بودند که سابقا به چیز های دیگری اختصاص داده شده بودند. با این حال مرکز تحقیقاتی دارپا (DARPA) با اطلاع از عدم ثبات این راه حل ها به دنبال راهی برای بر طرف کردن هوشمندانه این مشکل است.

آغاز این مسابقه به احتمال بسیار زیاد سال 2017 میلادی خواهد بود و تا سال 2020 میلادی نیز به پایان نخواهد رسید. البته جالب است بدانید که برای برنده این رقابت ها جایزه ای 2 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.
به همین منظور نیز مرکز تحقیقاتی یاد شده به تازگی با به راه اندازی چالشی سراسری متخصصان را به ساخت رادیوهایی دعوت کرده است که برپایه هوش های مصنوعی طراحی می شوند. به عقیده دارپا، این رادیو ها می توانند با همکاری با یکدیگر از ازدحام شبکه های بی سیم اجتناب کنند. این کمپانی به جای مجبور کردن دستگاه ها به استفاده از محدوده های فرکانسی بسیار باریک (صرف نظر از شلوغی این فرکانس ها) به دنبال ایجاد فناوری است که از طریق آن دستگاه های یاد شده بتوانند در هر زمان که به فرکانس آزاد نیاز دارند درباره به اشتراک گذاری آن با یکدیگر مذاکره کنند.

با این حال این رقابت ممکن است کمی به طول بینجامد. آغاز این مسابقه به احتمال بسیار زیاد سال 2017 میلادی خواهد بود و تا سال 2020 میلادی نیز به پایان نخواهد رسید. البته جالب است بدانید که برای برنده این رقابت ها جایزه ای 2 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.

این موسسه درباره ورود این تکنولوژی به دنیای امروزی بیان کرده است که ساخت این فناوری به راستی می تواند پیشرفت بسیار بزرگی در زمینه رادیوهای برپایه هوش مصنوعی در ارتش باشد که می تواند ارتباطات را در میادین جنگ راحت تر سازد. علاوه بر این فناوری یاد شده قادر است تا مشکلات زیادی در سطح عمومی را نیز حل کند برای مثال ارتباطات بی سیم را برای کاربران قرار گرفته در مناطق شلوغ شهر آسان تر می کند و همچنین راه را برای عملی شدن فناوری های بی سیم جدید تر مانند 5G هموار تر سازد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سیناپرس


ویدیو مرتبط :
هوش مصنوعی - توضیحی از ماهیت و آینده احتمالی هوش مصنوعی