نوروز 95 تورهای روستاگردی در بیستون برگزار می‌شود


مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون از برگزاری تور روستاگردی در منطقه بیستون در تعطیلات نوروز 1395 خبرداد.

حسین راعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: مجموعه تاریخی و ثبت جهانی شده بیستون برای ایام نوروز 95 برنامه‌های متنوعی در نظر دارد که یکی از این برنامه‌ها برپایی تورهای روستاگردی در منطقه بیستون است.

این مقام مسئول در پایگاه میراث جهانی بیستون تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی و افزایش اقامتگاه‌های طبیعت گردی در روستاهای هدف گردشگری، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه گردشگری پایگاه میراث جهانی بیستون است که در این راستا اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

راعی اظهارکرد: در این تورها پذیرایی با خوراک‌های بومی، نمایش فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، صنایع دستی و محلی، اجرای موسیقی محلی برای گردشگران و ... انجام می‌گیرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون همچنین از اجرای برنامه شاهنامه خوانی کردی در محل فرهادتراش بیستون خبر داد.

وی یادآور شد: در افسانه ها و اسطوره‌های پارسی در خصوص فرهادتراش بیستون نقل‌های بسیاری شده که قطعا بازخوانی آنها برای گردشگران و مسافرین نوروزی خالی از لطف نیست.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه از موقعیت‌هایگردشگری، توریستی و تفریحی بسیار بالایی در کشور برخوردار است و تنها کافی است که توجه خود را به آنها بیشتر معطوف کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اولین برگزار کننده تورهای سافاری در ایران