تدارک 50 موکب در قوچان برای زائران پیاده رضوی


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان از تدارک 50 موکب و مکان استقبال، پذیرایی و استراحت برای زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، هادی رجائی‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال و پذیرایی از زائران کاروان‌های پیاده رضوی عنوان کرد: شهرستان قوچان به عنوان اولین شهر خراسان رضوی و میقات‌الرضا از محور شمال کشور هرساله پذیرای سیل مشتاقان کاروان‌های پیاده حرم رضوی در دهه اخر صفر است.

،وی با بیان اینکه درحوزه استحفاظی این شهرستان بیش از 50 موکب برای استقبال، پذیرایی و یا استراحتگاه درمحورهای مختلف فراهم شده است افزود:این موکب‌ها درمحورهای فاروج به قوچان و چناران، درگز و باجگیران به قوچان و چناران، اسفراین به قوچان و چناران، سرولایت به چناران که مسیری به طول 155 کیلومتر را در بر می‌گیرد توسط اقشار مختلف مردم شهر و روستاهای مسیر فراهم گردیده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان قوچان ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر ستادی در شهرستان با مسئولیت فرمانداری و ویت دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و تمام تدابیر لازم به وسیله ایجاد کمیته‌های مختلف ازجمله خدماتی،بهداشتی و امدادرسانی،ترافیکی،انتظامی و امنیتی، اسکان، فرهنگی و... اتخاذ شده است.

وی با یادآوری اینکه کاروان‌هایی نیز در سطح شهرستان ثبت‌نام کرده و برنامه‌ریزی در خصوص تردد و اسکان آنها در طول مسیر انجام شده است، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های دقیق و بررسی عملکرد سال‌های گذشته نسبت به تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف اقدامات لازم انجام گرفته است.

رجایی‌نیا با یادآوری این نکته که اکیپ‌های مختلفی نیز درطول محورها درحال تردد بوده و درصورت بروز هرگونه مشکلی دراسرع وقت اقدامات لازم را انجام خواهند داد، تصریح کرد: درخواست ما از زائرین محترم به ویژه مدیران کاروان‌ها این است که به توصیه‌های اکیپ‌های خدماتی ترافیکی، انتظامات و درمانی جهت ایجاد روزی ایمن و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی عمل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: کاروان‌های پیاده به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به محض تاریک شدن هوا در یک استراحتگاه توقف نمایند چون اکیپ‌های مستقر درمحورها از تردد آنها جلوگیری خواهند کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قوچان در پایان با بیان این نکته که فلسفه قیام عاشورا فرهنگی بوده توجه به معنویات و امور فرهنگی درطول روز را ازمسئولین کاروان‌ها خواستار شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
قدردانی زائران اربعین از موکب های عراقی