سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمادگی مخالفان نپال برای کمک به دولت برای رفع بحران سیاسی این کشور


به گزارش ایرنا؛ حزب کنگره و نمایندگان مدهسی روز دوشنبه در دیداری که در محل اقامت «سوشیل کویرالا» رییس حزب کنگره نپال در «مهاراج گنج» برگزار شد بر رفع بحران سیاسی در این کشور تاکید کردند.
رییس حزب کنگره از گروه مدهسی خواست از اصلاحات قانون اساسی که در راستای رفع بحران این کشور و برای تامین نظرات این گروه پیشنهاد شده ،حمایت کنند.
گروه اقلیت مدهسی از زمان تصویب قانون اساسی این کشور در دو ماه گذشته با اعتراض به تقسیمات جدید کشوری ؛ خواستار اصلاح این قانون شده بود.
در اعتراض هایی که نپال در 2 ماه گذشته بر سر قانون اساسی شاهد بوده ،بیش از 50 نفر کشته شدند. بیشتر کشته ها از گروه های مخالف و اقلیت های قبیله ای هستند.
آنها معتقدند که مرزهای داخلی جدید نپال حضور آنها را در پارلمان کمرنگ کرده است.
مرز هند و نپال از 2 ماه گذشته به دنبال تهدید حمله به کامیون های حامل مواد غذایی و سوخت از سوی معترضان مخالف مدهسی قانون اساسی جدید نپال بسته شد.
بسته شدن مرز هند و نپال و کمبود سوخت ؛ مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورد و دولت نپال از چین خواست که مرز بین دو کشور که براثر زمین لرزه مرگبار اردیبهشت ماه امسال بسته شده بود را برای ورود کالاهای اساسی و سوخت باز کند.
رهبران سه حزب بزرگ سیاسی در نپال نیز چندی پیش تصمیم گرفتند برای پایان دادن به اعتراض های گروه اقلیت «مدهسی» که از زمان تصویب کشور را با بحران روبه رو کرده اند ، قانون اساسی این کشور را اصلاح کنند.
دو درخواست اصلی گروه مدهسی نمایندگی تناسبی و اختصاص کرسی های پارلمان براساس جمعیت در قانون اساسی جدید نپال است.
نظام سیاسی نپال از سال 2006 دچار مشکل شده است. احزاب سیاسی این کشور طی این سال ها موفق به توافق بر سر پیش نویس قانون اساسی نشدند.
زلزله اردیبهشت ماه تلنگری به سیاستمداران این کشور بود که اختلافات را کنار گذاشته و به توافقی بر سر قانون اساسی برسند اما اعتراض ها همچنان ادامه دارد.
*آساق*267 *1600**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آمادگی ایران برای ارسال کمک های انساندوستانه به نپال