گودرزی: یک مورد مسئله غیراخلاقی هم برای ورزش کشور زیاد است


به گزارش مشرق، محمود گودرزی در نشست ماهانه روسای فدراسیون‌ها با تبریک توفیقاتی که در اجرایی شدن برجام اتفاق افتاد، اظهار داشت: امیدوارم از برکات این اتفاق خجسته، جامعه ورزشی نیز منتفع شود تا بتوانیم در فضایی آرام و به دور از تهدیدات خارجی به رشد و شکوفایی برسیم.

وی افزود: بزرگان نکته‌ای مطرح می‌کنند که شهامت در صلح سخت‌تر از شهامت در جنگ است، زیرا شهادت در جنگ به شهامت و بزرگی می‌انجامد اما شهامت در صلح حرف‌های بسیار مخالفان و گاهی موجب برچسب‌هایی غیرمنصفانه می‌شود. جسارت در این حوزه جسارت و شهامت بزرگی می‌خواهد و خوشبختانه سایه تهدیدها و مشکلات اقتصادی، امنیتی و روانی از جامعه رخت بر بست.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست با تاکید بر غیر سیاسی بودن فضای ورزش گفت: ورزش و ورزشکاران جزو گروه اثرگذار هستند. بنابراین باید تلاش کنیم که از ورودهای سیاسی جلوگیری کنیم. اگر اتفاقی در سطح ملی می‌اُفتد، متعلق به مردم، حاکمیت و دولت است و نباید اجازه داد افرادی آن را مصادره به مطلوب کنند.

گودرزی با بیان این مطلب که وزارت ورزش و جوانان در افزایش درصد بودجه 95، رتبه اول را در بین وزارتخانه‌ها دارد، عنوان کرد: هم در بودجه جاری و هم در بودجه عمرانی هیچ وزارتخانه‌ای به اندازه ورزش و جوانان افزایش نداشته است. هر چند عدد بودجه ورزش کوچک است اما افزایش صد درصدی آن  طی دو سال اخیر نشان از توجه ویژه دولت به دو حوزه ورزش و جوانان دارد و انتظار می‌رود که شعارهای دولت در حوزه ورزش تحقق پیدا کند.

وی این مطلب که سال 93 رشد 11.5 درصدی در آمار ورزش همگانی داشتیم، تصریح کرد: برخی از روسا تصور می‌کنند که کار فدراسیون فقط حوزه قهرمانی است اما انتظار جامعه این است که همه ابعاد ورزش توسط فدراسیون پوشش داده شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این نکته که روسای فدراسیون‌ها باید دقت و توجه ویژه‌ای نسبت به مسائل اخلاقی و انضباطی داشته باشند، خاطرنشان کرد: حتی یک مورد مسئله غیراخلاقی برای ورزش کشور زیاد است.

گودرزی در خصوص مسائل مالی فدراسیون‌ها گفت: ما باید حساسیت‌مان نسبت به مسائل مالی بالا باشدو ابهام در گزارش‌های مالی را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

وی با تاکید بر آرام سازی فضای ورزش کشور توسط مسئولان فدراسیون‌ها اظهار داشت: ورزش متعلق به همه است و باید در رسانه‌ها چهره‌ای مطلوب آن توسط اهالی آن به نمایش درآید. نقدهای منصفانه به رشد مدیران و ورزش کمک می‌کند ولی جنجال و غوغاسالاری بیشتر جنبه‌های زیبای ورزش را مخدوش می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان ضمن خداقوت به روسای فدراسیون‌ها گفت: فضای ورزش کشور به آرامش و در عین حال تکاپو و فضای مناسب ورزشی نیاز دارد. ورزش عنصر مطلوبی است که وجوه خوب آن باید مطرح شود و توسعه یابد.


ویدیو مرتبط :
تشویق صادق گودرزی توسط مدیران ورزش ایران