علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



لزوم ایجاد پرواز بین‌المللی در یزد/پای دانشجوی خارجی به یزد بازشد


به گزارش خبرنگار مهر، استاندار یزد به عنوان رئیس شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور استان یزد اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار یزدی در خارج از کشور مقیم هستند که اغلب آن ظرفیتی قابل توجه برای استان به شمار می‌روند و مجموعه استان نیز به آنها به عنوان یک پتانسیل ارزشمند نگاه می کند.

سیدمحمد میرمحمدی عنوان کرد: اغلب یزدی‌های مقیم خارج از کشور در زمینه‌های علمی، سرمایه ای، کارآفرینی، سیاسی و ... دارای جایگاه خوبی هستند و می توان از وجود آنها در داخل استان با توجه به ضوابط و مقررات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه البته برقراری این ارتباطات چهارچوب‌های خاص خود را دارد، عنوان کرد: معتقدیم این ارتباط نباید شکل دولتی به خود بگیرد و لازم است بخش خصوصی برای تقویت این ارتباط وارد عمل شود.

برای جذب سرمایه‌گذار خارجی سیاستگذاری اقتصادی ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برای سرمایه گذاری خارجی ابتدا باید نیازها و سطح سرمایه گذاری استان را مشخص کنیم، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی در استان باید با آورده مالی و تکنولوژی همراه باشد تا به ایجاد ارزش افزوده در استان کمک کند.

محمدرضا قمی تاکید کرد: البته باید سود سرمایه‌گذاران نیز مورد توجه باشد زیرا طبیعی است که هیچ سرمایه گذاری بدون در نظر گرفتن سود اقتصادی وارد سرمایه گذاری ن خواهد شد و باید این مسائل قبل از مذاکره و رایزنی برای سرمایه گذاری مشخص شود.

وی با اشاره به برخی پراکنده کاریهایی که در حوزه اقتصادی در استان یزد صورت می گیرد، افزود: لازم است ابتدا برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در استان برنامه ریزی و سیاستگذاری شود، آنگاه وارد مذاکره با سرمایه گذاران شویم.

از ظرفیت گردشگران خارجی برای تبادل فرهنگ یزد استفاده می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری خارجی در استان یزد اظهار داشت: ارتباط خارجی برای استان ضرورت دارد در حالی که عده ای منکر این ضرورت می شوند و حتی در برابر توسعه روابط خارجی و توسعه گردشگری خارجی موضع گیری می کنند.

محمد مهدی شرافت خاطرنشان کرد: استان یزد موارد بسیاری خوبی برای طرح در عرصه بین المللی دارد و صنعت توریسم می تواند به نوعی معرف آیین‌ها، سنن، آداب و رسوم یزدی‌ها به ویژه در مراسم‌های خاص باشد همانگونه که در مورد مراسم‌های تاسوعا و عاشورا این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته حضور گردشگران خارجی در مراسم عاشورا به شکل رسمی صورت گرفت، افزود: امسال نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده شد و به نظر من گردشگر خارجی می تواند یک سفیر در عرصه فرهنگی باشد.

پذیرش ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست با اشاره به آغاز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: امسال ۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شده‌اند و از ترم بهمن مشغول به تحصیل خواهند شد.

محمدرضا میرجلیلی عنوان کرد: این دانشجویان از کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان و ... جذب شده اند و همه آنها تسلط کافی به زبان فارسی دارند و امیدواریم این حرکت آغاز حرکتی نو برای جذب دانشجویان مستعد خارجی باشد.

وی با اشاره به تلاش برای تبدیل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به یک دانشگاه بین المللی خاطرنشان کرد: این دانشگاه از ظرفیت های بسیار خوبی بهره مند است که امیدواریم بتوانیم از همه آنها به درستی استفاده کنیم.

میرجلیلی همچنین با اشاره به تبادل اساتید در این دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر این در بسیاری از تخصص‌ها بیمارانی از خارج از کشور نیز به استان یزد مراجعه می کنند که این امر نشان از لزوم توجه جدی به روابط خارجی در این دانشگاه دارد.

میرجلیلی همچنین یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد حتی توانسته از کمک خیران سلامت در خارج از کشور نیز به خوبی بهره بگیرد و به عنوان نمونه توانستیم از یک پزشک ایرانی مقیم آمریکا، برای راه اندازی کلینیک خاتم الانبیاء و بخش نوزادان آن بیش از یک میلیارد تومان کمک بگیریم.

لزوم راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه یزد

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت استان یزد برای جذب گردشگر خارجی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، ایجاد پروازهای بین المللی در فرودگاه یزد است که این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

محمدعلی روستایی بیان کرد: یزد یکی از استان‌های هدف گردشگری است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه گردشگری استان یزد وجود دارد، سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی وارد استان یزد می شوند که اگر بتوانیم پرواز بین المللی در فرودگاه شهید صدوقی دایر کنیم، گردشگری خارجی یزد رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرواز بین المللی به کشورهای مختلف وجود ندارد و این امر در برخی موارد مشکل ساز شده است و این در حالی است که در استان یزد ظرفیت فرودگاهی مناسبی وجود دارد.

روستایی تصریح کرد: هماهنگی از سوی استانداری برای ایجاد پروازهای خارجی و استفاده از خدمات بین المللی برای گردشگران، می تواند توسعه این بخش را به دنبال داشته باشد.

پیمان خواهرخواندگی یزد با ۱۳ شهر دنیا

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بسیار خوب صادراتی استان یزد اظهار داشت: استان یزد هم اکنون نقش بسیار مهمی در صادرات کشور دارد به نحوی که امسال ۳۲۵ میلیون دلار محصول از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

سیدحسین دشتی یادآور شد: از محصولات کشاورزی تا تولیدات صنعتی در زمره صادرات یزد بوده و یزد استانی متنوع به لحاظ صادرات محصولات مختلف است اما بیشتری حجم صادرات مربوط به کاشی و سرامیک و پس از آن شیشه و میلگرد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خواهرخواندگی یزد با ۱۳ شهر جهان خبر داد و گفت: تفاهمنامه خواهرخوانندگی بین شهر یزد و یاسپرین مجارستان امضا شده و پیگری های لازم برای انجام کامل آن در دست اقدام است و ضمن اینکه تفاهمنامه های خواهرخواندگی با شهرهای هولوگین کوبا، یئوسو کره‌جنوبی و اورومچی چین نیز از طرف شهرداری یزد در حال انجام است.

دشتی خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی یزد و ونیز ایتالیا، نزوی (نزبی) عمان، جاکارتا اندونزی، کربلا عراق، لیون فرانسه، تدولدو اسپانیا، هرات افغانستان، داغستان روسیه، بورسا ترکیه، کراچی پاکستان، لیائولینگ چین و حیدرآباد و پونا هند نیز صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
کنگره شهدای دانشجوی استان یزد(زنگ پرواز)