سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



کشف نکردم در چه کاری استعداد دارم!


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 12:29

کشف نکردم در چه کاری استعداد دارم!

خراسان/ دختری 25 ساله ام. به دلیل برخی مسائل، تازه موفق به اتمام درس در مقطع کارشناسی حسابداری شدم. با وجود این که از ابتدا رشته ام را برای ورود به عرصه کار انتخاب کردم، اما الان اصلاً علاقه ای به آن ندارم ولی باز هم چون بیکاری باعث افسردگی ام شده است به دنبال کار مناسب هستم. به چیز خاصی علاقه ندارم ولی در هر شاخه ای سریع موفق می شوم و با شرایط خودم را وفق می دهم. دوست دارم هنر واقعی خودم را کشف کنم و همان کار را انجام بدهم؛ اما متاسفانه موفق به کشفش نشده ام. به مشاور هم مراجعه کردم. در سایت ها و آزمون های روانشناسی هم شرکت کردم. کتاب هم زیاد خواندم؛ اما باز هم من را به جوابم نرساند و الان این فکر مشغولی و پیدا کردن کار به یک مشکل بزرگ برایم تبدیل شده است و خیلی اذیت می شوم.
مخاطب گرامی! اولا بابت این که سوال تان را از طریق کانال تلگرامی ما یعنی (zendegisalam@) مطرح کرده اید بسیار متشکرم چراکه توانسته اید توضیحات بیشتری درباره خودتان ارائه کنید و من هم می توانم توصیه های کارشناسانه تری خدمت تان تقدیم کنم.در پاسخ به سوال تان باید بدانید هویت شغلی بخش مهمی از هویت هر شخص را تشکیل می دهد، بدین معنا که ما خودمان را بر اساس عوامل مختلف که شغل و تحصیلات هم یکی از ابعاد مهم آن است، می شناسیم و به هویت و کیستی خود شکل می دهیم. برای همین ضرورت دارد که نوع و رشته تحصیلی و شغل با شخصیت و نیازهای ما تطابق داشته باشد وگرنه دچار تعارضات شدیدی خواهیم شد. چه بخواهیم چه نخواهیم مقدار قابل توجهی از وقت خود را در شغل مان صرف می کنیم.
به دنبال تجربه اندوزی باشید
با توجه به آنچه شما در متن سوال تان گفتید، فکر می کنم برای شما بهترین کار، تجربه کردن باشد. ما با تجربه کارهای مختلف می توانیم به استعدادها و علایق خود پی ببریم. صرفا با فکر کردن و کتاب خواندن اتفاقی رخ نخواهد داد. کتاب خواندن یا مشاوره، روش تفکر و شیوه استخراج و مدیریت اطلاعات را به شما آموزش می دهد؛ اما داده های ورودی این فرآیند از تجارب ما سرچشمه می گیرد. در این شرایط برای شما بهترین کار امتحان مشاغل مختلف است از فروشندگی و بازاریابی و حسابداری که رشته تحصیلی شما هم بوده است تا کار در مهد کودک یا هر شغلی که توانایی آن را دارید. این تجارب باعث خواهد شد اطلاعات لازم را درباره خودتان جمع آوری کنید و سپس با تجزیه و تحلیل این داده ها به علایق و استعدادهای خود پی ببرید. البته توجه به ویژگی های هر کار و سختی های آن با شناختی که از خودتان دارید در مرحله قبل از تجربه کردن قرار می گیرد.
انعطاف پذیری بیش از حد، مثبت نیست
درباره این که گفته بودید در انجام هر کاری، خودتان را با شرایط وفق می دهید باید توجه داشته باشید انعطاف پذیری، امر مثبتی است، اما مشابه هر ویژگی مثبت دیگر، افراط و زیاده روی در بهره بردن از آن مناسب نیست. در واقع آنچه شما می گویید انعطاف پذیری نیست بلکه بی نظر و سیال بودن است مانند آب که همیشه شکل ظرف را به خود می گیرد. انعطاف پذیری زیاد گاهی باعث نقض هویت شخصی انسان می شود. در واقع انعطاف زمانی معنا دارد که شما در حول چند اصل ثابت و در جزئیات آن ها از خود انعطاف نشان دهید. انعطاف بیش از حد، باعث شده است شما هیچ گاه به خواسته ها، نیازها و استعدادهای خود فکر نکنید و حتی در بررسی های خود فقط از بازخورد های بیرونی برای کشف استعدادهای خود استفاده کنید.
بازخورد بیرونی از طرف اشخاص دیگر، منبع خوبی برای خودشناسی است؛ اما کامل و بی نقص نیست. هیچ فردی همانند خود انسان توان ادراک بی واسطه خود را ندارد. در نتیجه به جای متوسل شدن به انواع تست های روان شناختی، به درون خود نگاه کنید. تمام حرف های دیگران را فراموش کنید و فقط به درون خویش بنگرید. آن گاه مطمئن هستم که به آنچه می خواهید دست خواهید یافت. در واقع خود، آینه خود شوید تا در آن به وضوح خویشتن را بیابید. آینه های دیگران همیشه زاویه دار هستند و بر اساس شخصیت و نیازهای خود سوگیری دارند، در نتیجه آن چه در آن می بینید، فقط تصور آن ها از شماست و نه خود واقعی شما. بی واسطه به خود، تجربیات خودتان و گذشته و آینده تان نگاه کنید تا بتوانید از شرایط فعلی به سمت موفقیت گام بردارید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سوتی اپارات کاری نکردم ههههههههههههههههههههههههههههههه