فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب نیستان مجموعه «حماسه‌های پهلوانی»‌ را کامل می‌کند


خسرو آقایاری نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از انتشار مجموعه 12 جلدی «حماسه‌های پهلوانی»‌ از سوی انتشارات کتاب نیستان خبر داد و گفت: «قصه‌های پهلوانی» یک اثر حماسی برای نوجوانان است که پیش از این قرار بود،‌ از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شود. اما با توجه به اینکه کانون اقدام به انتشار این اثر نکرد‌، آن را به کتاب نیستان سپردم.

وی ادامه داد:‌ مجلد آخر این مجموعه به تبین نظری مبانی فرهنگ زورخانه اختصاص دارد. هم‌چنین 4 مجلد پیش از این از سوی انتشارات پیام آزادی منتشر شده بود. این مجموعه برای گروه سنی «ه» نوشته شده است و در آن شخصیت‌های حماسی 200 سال اخیر به شیوه داستانی معرفی شده‌اند.

آقایاری با بیان این مطلب که در این مجموعه پهلوانان شهر‌های مختلف تهران، قم، کرمانشاه، اردبیل،‌ همدان و ... معرفی شده‌اند‌، گفت: پهلوانانی چون غلامرضا تختی،‌ میرزا عبدالحسین علیشاهی قمی،‌ آقا سیدتقی کمالی و... از جمله پهلوانانی هستند که در روزگار معاصر حضور داشته‌اند،‌ پهلوانان در مسائل سیاسی ـ اجتماعی صد سال گذشته نقش داشته در مبازرات با رژیم پهلوی و پهلوی اول نقش داشتند،‌ به مبارزه با بی‌حجابی، منع عزاداری سید‌الشهدا و...پرداختند. بنابراین شخصیت‌های اثرگذار و فعالی در تاریخ محسوب می‌شوند‌، که عمدتاً برآمده از فرهنگ زورخانه‌ای هستند، از یک منظر تلاش دارم به نوعی فرهنگ زروخانه را زنده کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کتاب حماسه متال گیر - هم اکنون برای فروش