سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ اسماعیل آذر به سراغ «پزشکی در ایران» رفت


پیشخوان/ اسماعیل آذر به سراغ «پزشکی در ایران» رفتتسنیم/ اسماعیل آذر از انتشار کتاب «پزشکی در ایران از منظر مستشرقین» از سوی انتشارات سخن برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

اسماعیل آذر، نویسنده و شاعر، از انتشار کتاب «پزشکی ایران از نظر مستشرقین» در 300 سال گذشته از سوی انتشارات سخن خبر داد و گفت:‌ قبل از نگارش این کتاب تصمیم داشتم تاریخ پزشکی ایران را بنویسم، اما چون نویسنده‌های دیگر پراکنده این کار را کرده بودند، چشم‌پوشی کردم و به کتابی که جذابیت فراوانی‌ هم دارد، پرداختم.

وی ادامه داد:‌ در این کتاب از داروهای پزشکی سنتی در ایران‌، شیوه مواجهه بیمار و پزشک که او را حکیم می‌خواندند و ... سخن به میان آمده است. تاریخچه پزشکی در ایران به ما می‌گوید که اکثر پزشکان آن دوره تحصیلات پزشکی نداشتند‌ و پزشکی یا موروثی به آنها رسیده بود یا اینکه با علاقه خودشان به طور پراکنده تجربیاتی درست و گاهی نادرست جمع کرده و آنها را مورد استفاده قرار می‌دادند.

آذر تصریح کرد:‌ برای جمع‌آوری اطلاعات این کتاب تقریباً تمام سفرنامه‌ها موجود مطالعه و اطلاعات مربوط با تحلیل فیش برداری شد. سپس مطالب لازم فصل‌‌بندی شده و براساس فصول موضوعات کتاب مشخص شد. این کتاب هم جنبه تاریخی و هم جنبه کاربردی دارد. جنبه کاربردی آن بیشتر در حوزه مصرف گیاهان دارویی است که ممکن است برای برخی از محققان مفید باشد.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
مشاعره دیدنی با اجرای دکتر اسماعیل آذر