امیر کربلایی زاده: مدعی اولین اجرا کننده استند آپ کمدی در ایران هستم


امیر کربلایی زاده: مدعی اولین اجرا کننده استند آپ کمدی در ایران هستمباشگاه خبرنگاران/ امیر کربلایی‌زاده بازیگر تئاتر در خصوص تعریف درست استند آپ کمدی یا کمدی استند آپ یا کمدی ایستاده گفت: این نوع از کمدی توسط یک نفر اجرا می شود که در این نمایش با استفاده از ابزارهای بازیگری به بیان هنجارهای سیاسی و اجتماعی می‌پردازد.
وی ادامه داد: وجه انتقادی آن بسیار مهم است و برای انتقال مضامین در روند اجرا ممکن است خاطره یا لطیفه‌ای هم چاشنی کار کنند که دور از هدف اصلی هم نیست.
کربلایی‌زاده در رابطه با استند آپ کمدین‌های معروف تصریح کرد: قبل از انقلاب استندآپ کمدین‌هایی چون نورمن ویزدوم و یکسری تجربه از منوچهر نوذری و علی تابش را نیز دیده‌ایم اما پس از انقلاب اولین کسی که با تعریف درست اروپایی و امریکایی آن، کمدی ایستاده را به صورت مستقل در ایران اجرا کرده است، خود من بوده‌ام که سه سال پیش در کافه مرچ واقع در میدان ولیعصر و کافه ویزور یوسف آباد در حضور اساتید و چهره‌های سینما امین تارخ، داریوش مودبیان، شیرین بینا، گلاب آدینه، هدایت هاشمی، خسرو احمدی، علیرضا نادری،پانته آ بهرام اجرا داشته‌ام و بعد از آن هم در برنامه «خندوانه» شبکه نسیم در قالب مسابقه حضور پیدا کردم.

استند آپ کمدین «خندوانه» خاطر نشان کرد: دی ماه سال 94 در فرهنگسرای ابن سینا در شهرک غرب نیز اجرای استند آپ کمدی داشته ام و افرادی چون: همایون اسعدیان، مازیار میری، شیرین بینا، هادی کاظمی، امیر مهدی ژوله، مجید آقا کریمی، نیما رئیسی، هدایت هاشمی، پانته آ بهرام، گلاب آدینه اجرای کمدی من را دیدند و استقبال کردند.
بازیگر نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» اظهار داشت: مدعی برگزاری اولین اجرای استند آپ کمدی مستقل در ایران، هستم که مردم بلیط خریدند و 1 ساعت و 20 دقیقه به تماشای اجرایم نشستند و اگر کسی ادعای این را دارد که قبل از سال 91 در ایران استند آپ کمدی اجرا کرده است مدرک بیاورد.
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش بیان کرد: استند آپ کمدی «آقای شهروند صلح جهانی علیه تروریسم روانی» به عنوان اولین استند آپ کمدی مستقل در ایران از 31 فروردین ساعت 17:15 به مدت سه شب در مجموعه تئاتر شهر سالن قشقایی با همراهی و نوازندگی مهدی امین لاری، اجرا خواهد شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
استند آپ کمدی - امیر کربلایی زاده خندوانه