سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پانتا: کروز و ترامپ خطری جدی برای امنیت ملی آمریکا هستند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزیر دفاع سابق آمریکا عملکرد دو نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را خطرناک توصیف کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ای بی سی در گزارشی به قلم جسی هلمن نوشت: "لئون پانتا،" وزیر دفاع سابق آمریکا، اعلام کرد: "تد کروز" و "دونالد ترامپ" از داوطلبان نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطر جدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می شوند.

پانتا همچنین گفت ترامپ و کروز افرادی "بی مسئولیت" و "خطرناک" هستند. او این سخنان را پس از اظهار نظر ترامپ و کروز پس از حملات تروریستی این هفته در بروکسل بیان کرد.

پانتا از "هیلاری کلینتون،" داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، حمایت کرده است. 

پانتا در ادامه اظهار داشت: رویکردهای ترامپ و کروز شعاری بود که بدون در نظر گرفتن پیامدهایش بیان شد و این موضوع نشان می دهد آن چه من از آن هراس دارم نداشتن اطلاعات درباره امنیت ملی و ارزش های اساسی است. 

پانتا پیشتر در دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" همچنین مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، و وزیر دفاع بود.

او گفت:‌ آنچه ما از نامزدهای جمهوری خواه می شنویم بسیار غیر مسئولانه و خطرناک هستند و من فکر می کنم این گونه سخنان سبب می شوند امنیت ملی ما به خطر بیفتد و همچنین سبب فاصله گرفتن ما از هم پیمانانمان می شوند، همان هم پیمانانی که ما به منظور پیروزی در جنگ علیه داعش بدان ها نیاز داریم.

تد کروز در پی حملات بروکسل از مقامات آمریکایی خواسته است مسلمانانی را که در آمریکا زندگی می کنند، زیر نظر بگیرند و مأموران پلیس باید در محله های مسلمان نشین اقدام به گشت زنی کنند.

دونالد ترامپ نیز افزود آمریکا باید شکنجه مظنونان تروریستی را از سر بگیرد تا بدین ترتیب بتواند از آنها اطلاعات به دست آورد.

او همچنین خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد.

این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقادات دموکرات ها و مقامات مجری قانون از جمله "بیل بارتون،" کمیسر اداره پلیس نیویورک، مواجه شده اند.


ویدیو مرتبط :
سرنوشت برجام در دستان سفیر آمریکا و گزارش او به ترامپ و تیم امنیت ملی آمریکا