سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام همبستگی دانشجویان دانشگاه رضوی با مسلمانان نیجریه


به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از خانواده شیخ زکزکی رهبر شیعیان نیجریه حضور داشتند نماینده فرهنگی سابق ایران در آفریقا گفت: سرگذشت قاره آفریقا سراسر رنج و محنت است چه برای کسانی که در آنجا زندگی می کنند و چه برای افرادی مانند شیخ زکزکی که در راستای تبلیغ مذهب شیعه تلاش دارند.
حجت الاسلام محمد ابراهیم روشن ضمیر افزود: شیخ زکزکی در اوایل انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) دیدار کرد و بسیار از ایشان تاثیر گرفت و این نتیجه تاثیر انقلاب در ترویج اسلام است.
وی گفت: تبلیغ اسلام و مذهب شیعه در آفریقا با مشکلاتی از جمله فشار دولتها و وهابیون، فقر شدید فرهنگی و اسلام هراسی در آن منطقه مواجه است.
نماینده فرهنگی سابق ایران در آفریقا افزود: فعالیتهای شیعیان نیجریه و جنگ 33 روزه حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی و پیروزی آن باعث معرفی بیشتر اندیشه های اهل بیت(ع) به مردم آفریقا معرفی شد.
وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه لبنان برای نخستین بار بود که یک گروه شیعی به پیروزی دست می یافتند و این کار باعث شد تا مردم آفریقا با مذهب شیعه، اهل بیت(ع )، انقلاب اسلامی و امام خمینی ره) بیش از پیش آشنا شوند.
وی با اشاره به نقش موثر طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ترویج اسلام در قاره آفریقا گفت: دانش آموختگان این دانشگاه تاکنون اقدام به تاسیس 10 مرکز اسلامی در آفریقا کرده اند که این مراکز هنوز فعالیت مستمر آموزشی دارند.
یکی از یاران شیخ زکزکی نیز در این مراسم گفت: 85 درصد از مردم کشور نیجریه مسلمان هستند و این مهم به علت تلاشهای شیخ زکزکی است.
یعقوب جبرئیل عیسی افزود: نیجریه پس از انقلاب اسلامی ایران دومین کشوری بود که به مذهب شیعه گرایش پیدا کرد و در آینده نزدیک این کشور منشا نجات مسلمانان آفریقا خواهد شد.
وی با اشاره به مبارزه زنان نیجریه ای با بی حجابی در بخشهایی از این کشور گفت: به رغم کشته شدن زنان و کودکان بسیاری در حادثه اخیر در نیجریه و تکرار دوباره واقعه کربلا در آن، این کشور به منطقه ای کاملا شیعی مذهب تبدیل می شود زیرا مقاومت همچنان ادامه می یابد.
در پایان این مراسم بیانیه طلاب دانشگاه علوم اسلامی در طرفداری از مسلمانان مظلوم نیجریه قرائت شد.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال 1363 در جوار بارگاه منور امام هشتم(ع) تاسیس شد و تاکنون در مدت خدمت 30 ساله خود پنج دوره آزمون دکترا، 9 دوره آزمون کارشناسی ارشد،16 دوره آزمون کارشناسی و همچنین بیش از 25 دوره آزمون ویژه طلبه ها در 48 رشته برگزار کرده است.
7489/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همبستگی دانشجویان با خضر عدنان