سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمدن نوین اسلامی با پیشرفت علمی و روحیه جهادی شکل می‌گیرد


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، چهاردهمین اردوی تشکیلاتی آموزشی جهاد اکبر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هادر مشهدمقدس آغاز شد.

​حجت‌الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدا پیرامون عنوان اردوی «جهاد اکبر»، گفت: ابتدا پیشکسوتان انجمن اسلامی در دوره دوم خرداد دور هم جمع شدند و این مجموعه را تشکیل دادند. در آن زمان شرایط بسیار سختی برای نیروهای حزب‌اللهی وجود داشت. آنها این کار را با اخلاص انجام داده و نتایج ارزشمندی برای دانشگاه‌ها و جامعه به بار آوردند.

وی انتخاب عنوان «جهاد اکبر» را برای این اردو نشان اخلاص پیشکسوتان این اتحادیه دانست و افزود: اگر جهاد اکبر با جهاد اصغر را مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که جهاد اکبر بسیار سخت‌تر از جهاد اصغر است.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: پیامبر(ص) به کسانی که از جنگ بازگشته بودند گفتند «مرحبا از جهاد اصغر بازگشتید» و آنها درپاسخ به پیامبر گفتند «آیا این که ما جان خود را در دست گرفته و به جنگ رفته‌ایم و شما آن را کوچک می‌پندارید» و پیامبر در جواب به آنها گفتند «جهاد با نفس خیلی سخت‌تر است و عظمتش بیشتر از جهاد اصغر است، چرا که نفس انسان را ذلیل و فقیر می‌کند و او را محدود به شکم و اطرافش می‌کند.»

وی گفت: جهاد اکبر تذکری برای همه ماست و اگر در جهاد اکبر پیروز نشویم مشخص نیست که در جهاد اصغر هم پیروز شویم و مهمترین خواسته ما باید این باشد که بر نفس اماره پیروز گردیم.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به شعار چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر، در مورد تمدن نوین اسلامی، گفت: تحقق این امر عزم‌های راسخ و گذشتن از دنیا و معامله با خدا را می‌طلبد. امید رهبر برای این کار به جوانانی مثل شماست. امسال مقام معظم رهبری چندین بار به مسئولین تذکر دادند که به جوانان توجه کنید که هم بیشتر می‌فهمند و هم بیشتر نقش ایفا می‌کنند، ایشان در دیدار با جوانان مسرور می‌شوند و گویی روح تازه پیدا می کنند.

وی خطاب به جوانان گفت: خود را آماده کنید که کار بزرگی در پیش است. برای تحقق تمدن نوین اسلامی ابتدا باید ستون‌های اصلی تمدن اسلامی که پیامبر بنا نهاد را بشناسیم.

حجت‌الاسلام محمدیان توجه به علم و اندیشیدن، ارزش تلقی کردن آگاهی و تلاش برای فهم بیشتر، قداست کار، مسئولیت پذیری نسبت به محرومین و مظلومین و اخلاق و معنویت را از پایه‌های اصلی تمدن اسلامی برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بدون پیشرفت علمی و کار شبانه‌روزی، کار جهادی، روحیه جهادی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و جهانی و توجه به انسان‌های همه مکاتب دنیا، توجه به مظلومین و محرومین، خلوص و عرفان ناب اسلامی تمدن نوین اسلامی نمی تواند شکل گیرد.

وی در پایان دهه فجر را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: اگر ما خودمان را در این مسیر وقف کنیم قطعا خداوند هم ما را یاری خواهد کرد و ما افتخار احیاء تمدن اسلامی را می‌توانیم نصیب خود کنیم که کشور ایران لایق این مسئله نیز است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تمدن نوین اسلامی-سبک زندگی اسلامی