علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نگرانی داوطلبان بومی استان بوشهر در آزمون استخدام پتروشیمی رفع شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای رفع برخی از نواقص و ابهامات درباره آزمون استخدامی پتروشیمی مرجان با مدیرعامل این شرکت به گفتگو نشست.

مهدی یوسفی در این نشست با اشاره به آزمون استخدامی پتروشیمی مرجان گفت: وجود برخی ابهامات در این آزمون مانند عدم تعریف روشن از داوطلب بومی، نداشتن سهمیه مشخص در مقاطع تحصیلی فوق دیپلم به بالا و ... باعث ایجاد نگرانی هایی در میان داوطلبان بومی استان بوشهر شده است که لازم است به طور شفاف در این زمینه به پرسش های داوطلبان پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: سهمیه پذیرش داوطلبان بومی در آزمون های استخدامی شرکت های مستقر در منطقه بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران  ۵۰ درصد اعلام شده است که این مهم باید از سوی همه شرکت‌های مستقر در منطقه رعایت شود در غیر این صورت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با کسانی که این مصوبه را رعایت نکنند برخورد خواهد کرد زیرا این امر در دو سفر اخیر مقام محترم ریاست جمهوری به منطقه نیز بر تحقق این خواسته بحق جوانان تاکید شده است.

تعریف دقیق و شفاف از داوطلب بومی ، اعمال سهمیه ۱۰۰ درصدی جذب دواطلبان بومی استان بوشهر در مقاطع تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم، اعمال سهمیه ۵۰ درصدی  جذب داوطلبان بومی در مقاطع تحصیلی لیسانس به بالا بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و حضور مستقیم سرپرست مدیریت کار و خدمات اشتغال  در مصاحبه های تخصصی و نظارت بر روند انجام آن از جمله موارد مورد توافق در این نشست بود.

آزمون استخدامی پتروشیمی مرجان با حضور هشت‌هزار و ۵۰۰ داوطلب در تهران و بوشهر برگزار می‌شود که قرار است پس از اعلام نتایج این آزمون، مصاحبه‌های تخصصی در عسلویه برگزار شود.

شرکت سرمایه‌گذاری ساتا (شستان) ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون افزون از ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه است، این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به شمار می رود. ظرفیت تولیدی این واحد پتروشیمی سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول خواهد بود.

ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠ میلیون یورو و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافقهای صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

خوراک این طرح سالانه ٥,١ میلیارد نرمال متر مکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه سرویس‌های جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس‌های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم عسلویه) تامین شود.

این طرح همسو با توسعه صنایع پتروشیمی و همچنین استفاده از گازهای استحصالی منطقه عسلویه و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال با مالکیت ٥١ درصدی بخش خصوصی و ٤٩ درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.


ویدیو مرتبط :
احداث پتروشیمی در استان گیلان و نگرانی مسیولان محیط زیست و کارشناسان اقتصاد