پاسخ سازمان سینمایی به نامه انتقادی ۳۰۰ فیلمساز کوتاه


حجت الله ایوبی با نگارش یادداشتی به نامه انتقاد آمیز ۳۰۰ فیلمساز کوتاه واکنش نشان داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا متن  یاددداشت  رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است :

این روز‌ها دل نوشته‌ای از سوی جمعی از عزیزان انجمن سینمای جوان منتشر شد که بی‌پاسخ گذاشتنش را خلاف ادب می‌دانم. نامه‌ای که من جز صفا و یکرنگی در آن ندیدم. نه اعتراض شدید بود نه آنچه که برخی تیترکردند. دو خواسته در این نامه آمده است. یکی افزودن سیمرغی به سیمرغهای جشنواره فجر برای فیلم کوتاه و دیگر پرسش از چرایی حذف بودجه تولید از انجمن سینمای جوانان.

سیمرغ فیلم کوتاه چند سالی است که از جشنواره حذف شده و بازگشتش بی‌تردید نیاز به بررسی در زمان مناسب خود دارد و تغییر در مقررات فجر در آستانه برگزاری نه ممکن و نه پسندیده است. بگذریم از اینکه یکی از دل مشغولی‌های فیلم کوتاه سازان این است که به حق می‌خواهند هویت مستقل خود را به عنوان سینمای فیلم کوتاه حفظ کنند.

و من هم کاملا با این نگاه موافقم. باید دید آیا آمدن به فجر به رغم جشنواره مهم و با شکوه فیلم کوتاه با چنین اندیشه‌ای سازگاری دارد یا نه؟ اما بودجه تولید در سالی که در آنیم نه تنها حذف نشد بلکه نسبت به سال گذشته ۵۰% افزایش داشته است. اگر چه تخصیص‌های انجمن سینمای جوانان مانند برخی دیگر از موسسات با توجه به محدویت‌های مالی امسال کمتر از سال پیش است. اولی در تفاهمنامه امضا شده با انجمن ردیف کمک به تولید فیلم هست و افزایش خوبی هم داشته. موفق باشید


ویدیو مرتبط :
پاسخ صریح حجت الله ایوبی به منتقدان سازمان سینمایی