آشنایی با رنگ موهای سنتی -آکا


1395/02/22

سایت خانواده ،مشاور خانوادهآموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو

,رنگ مو, رنگ موهای شیمیایی, رنگ کردن مو ها,[categoriy]

آشنایی با رنگ موهای سنتی -آکارنگ مو, رنگ موهای شیمیایی, رنگ کردن مو ها, رنگ موهای سنتی, رنگ کردن مو با حنا, رنگ مشکی, موهای سفید, رنگ موی زیبا

آکاایران: آشنایی با رنگ موهای سنتی

آکاایران: به گزارش آکاایران: از استعمال رنگ موهای شیمیایی بپرهیزید و مواد گیاهی را که رنگ زیبایی را نیز به مو هایتان می دهد استفاده کنید.

حنا:
حنا برگ درختچه ایست به همین نام که آنرا کوبیده و از آن برای رنگ کردن مو ها استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات از این گیاه در مداوای امراض استفاده می شود. این درختچه در جنوب ایران مخصوصاً کرمان و بلوچستان یافت می شود. برای رنگ کردن مو با حنا، ابتدا آن را با آب یا عرق بهار نارنج خمیر می کنند و می گذارند چند ساعتی بماند تا تخمیر شود و گهگاهی آنرا بهم می زنند. پس از تخمیر شدن و زمان استفاده باید کمی آب به آن اضافه کرد. این خمیر هر چه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پر رنگ تر می شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین و پر تلالو در می آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است و اگر با رنگ سبز یا نیلی توام گردد رنگ سیاه زیبایی ایجاد می شود.

رنگ مشکی:
اگر بخواهید رنگ مو ها را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعملهای متعددی وجود دارد. برخی ابتدا مو ها را با حنا قرمز کرده و سپس با وسمه که گیاه رنگ داری است آن ها را رنگ می کنند تا مو ها به رنگ مشکی در آید. این روش مدت زیادی زمان برده و طولانی است. برای همین برخی یک مقداری حنا را با حجم دوبرابر آن وسمه مخلوط و خمیری کرده و یکجا به سر خود می زنند. پس از اینکه مو ها سیاه شد، آنرا شسته و پس از خشک کردن مجدداً آنرا با خمیر رقیقی از حنا رنگ می کنند تا کاملاً مشکی شود.

رنگهای شاد:
از گیاهان دیگری که در قدیم به عنوان رنگ مو از آن ها استفاده می شد می توان بابونه را نام برد. بابونه به موهای سفید رنگ طلائی زیبا و درخشانی می دهد و اگر آن را با مقدار برابری حنا مخلوط کنید به مو ها رنگ مسی خواهد داد.

در شمال ایران و جنگلهای مازندران گیاهی به نام آقطی می روید که دو نوع است. آقطی شرند و آقطی سرخ. میوه های آقطی شرند مو ها را مشکی کرده و آقطی سرخ مو ها را سرخ می کند.پوست، برگ، ریشه و ترشحات درخت گردو باعث سیاه شدن رنگ مو می گردد و در عین حال مو ها را تقویت می کند.گل زعفران و زعفران نیز در قدیم برای رنگ مو استفاده می شده.

تست رنگ موهای طبیعی:
برای استفاده از رنگ موهای بالا شما می توانید کمی از موهای خود را چیده و رنگ مورد نظر را روی آن بزنید. اگر رنگ آن مورد نظر شما بود، آن را روی تمامی موهای خود بزنید.

آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو -

برچسب ها : . . . . . . .


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



ویدیو مرتبط :
طب سنتی و موهای زاید