علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چطور تبدیل به «مرد آهنی» شوید؟/روبات پوشیدنی برای جابجایی اجسام سنگین


دانش > فناوری - ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی از یک اسکلت خارجی(ربات پوشیدنی) جدید رونمایی کرده که قدرت بیشتری به کاربر برای بلند کردن اجسام سنگین می‌دهد.

این شرکت ربات پوشیدنی خود را با لباس شخصیت مرد آهنی مقایسه و اظهار کرده که کاربران می‌توانند اجسام تا صدها کیلوگرم بیشتر از وزن خود را بلند کنند.

این لباس در آینده می‌تواند در کارخانجات و توسط ارتش یا برای کمک به توانبخشی فیزیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد که این ربات پوشیدنی در حقیقت نمونه توسعه یافته پلت‌فرم H-LEX هیوندای است که این شرکت سال گذشته رونمایی کرده بود. H-LEX سبک تر از نمونه پیش‌ساخته کنونی است اما از عملکرد تقریبا مشابهی برخوردار بوده و برای کمک به افراد پیر و معلول طراحی شده است.

هیوندای تنها شرکتی نیست که بر روی اسکلت‌های خارجی کار می‌کند. برای مثال، پاناسونیک نیز در حال تولید لباس‌های مشابه برای کارکنان کارخانجات بوده، برخی محققان به کار برای ساخت اسکلت‌های خارجی سبک برای پا به منظور استفاده روزمره هستند و شرکتهای خودروسازی مانند آئودی و بی‌ام‌و نیز اکنون در حال آزمایش اسکلت‌هایی هستند که به مهندسان اجازه می‌دهد در میان زمین و هوا بنشینند.

5454


ویدیو مرتبط :
آموزش ساختن ربات پوشیدنی مرد آهنی با Arduino