سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وجود ۱۵۵ هزار کتابخانه‌ کلاسی در مدارس کشور/ فعالیت ۱۲۲ هزار کتاب‌یار


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در دبیرستان مصلی‌نژاد شهرری برگزار شد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد منعقد شد و امسال 16 میلیارد ریال کتاب به مدارس مختلف کشور ارسال کردیم که دو فاز این طرح انجام شده است و یک فاز آن نیز تا پایان سال انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های کلاسی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته 122 هزار کتابخانه کلاسی داشتیم که امسال به 155 هزار کتابخانه کلاسی افزایش یافته است و نشان می‌دهد 27 درصد رشد داشته‌ایم.

علی‌اکبرزاده با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های آموزشگاهی در دوره‌های مختلف تحصیلی، ادامه داد: در مقطع ابتدایی، کتابخانه‌های کلاسی 108 درصد رشد داشته و از 16 هزار و 200 کتابخانه به 34 هزار باب در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول، شاهد رشد 57 درصدی در وضعیت کتابخانه‌های آموزشگاهی هستیم که از 11 هزار کتابخانه به 18 هزار و 500 باب افزایش یافته است و در مقطع متوسطه دوم نیز از 13 هزار کتابخانه به 17 هزار کتابخانه در سال جاری رسیده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متأسفانه در مدارس کشور کتابدار به صورت رسمی نداریم، افزود: در مدارس از دانش‌آموزان به عنوان کتاب‌یار استفاده می‌کنیم که سال گذشته 60 هزار کتاب‌یار در مدارس فعالیت می‌کردند که این میزان در سال جاری به 122 هزار دانش‌آموز افزایش یافته است.

وی در خصوص میزان کتاب در کتابخانه‌های مدارس نیز گفت: در سال گذشته 85 میلیون جلد کتاب در مدارس داشتیم که تعداد کتب کتابخانه‌های مدارس به 104 میلیون جلد افزایش یافته است.

علی‌اکبرزاده از طرح نویسندگان فردا خبر داد و اظهار داشت: این طرح توسط انتشارات منادی تربیت مطرح شده است و اداره‌کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در حال بررسی آن است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فعالیت 17 هزار واحد تولید مرغ در کشور