سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار سلامی:امنیت مراسم اربعین حسینی در عراق و مرزهای ایران، مستحکم است


سردار حسین سلامی روز یکشنبه در دیدار از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها، روند تردد زائران از مرزهای زمینی کشور به ویژه مرز شلمچه را روان عنوان کرد.
وی با بیان آغاز بازگشت برخی زائران از کربلا نیز، گفت:بر اساس بررسی ها، زائرانی که در حال بازگشت به کشور هستند نیز برای ورود به کشور و مراجعه به مبداء سفر مشکل خاصی ندارند.
سردار سلامی امنیت پایدار و نظم موجود در تردد زائران را مرهون همکاری بین بخشی دستگاه های مسئول و مشارکت مردم و ارادتمندان به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت خواند:با همکاری بین بخشی دستگاه های مسئول، امنیت پایدار در مرزهای خروجی ایران به مقصد عراق برقرار است و در کشورهمسایه و مسیر تردد زائران نیز مشکل خاصی گزارش نشده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش با تشریح همکاری این نهاد با دولت برای ارائه خدمت به زائران، افزود:سپاه در موضوعاتی نظیر اسکان، حمل و نقل، تامین امنیت، تغذیه، امداد و نجات و راه اندازی بیمارستان های صحرایی مشارکت کرد.
سردار سلامی پیش از این نیز در بازدید از مرز چذابه، از روند ارائه خدمت به زائران اربعین بازدید کرده بود.
2 مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا است.
مسیر اهواز - چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر - شلمچه نیز 30 کیلومتر است که زائران عتبات عالیات همه ساله از این 2 مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
6110/6125

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجاوزرسانه کردستان عراق به حریم مرزهای ایران!!