سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نام‌نویسی ۱۲ هزار و ۱۲۳ داوطلب برای انتخابات مجلس


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آخرین آمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را 12 هزارو 123 اعلام کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم بیش از 2 برابر افزایش دارد، افزود: 801 نفر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند که 62 درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

وی گفت: برای هر یک از 88 کرسی مجلس خبرگان رهبری تعداد 9 نفر و برای هر یک از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی تعداد 42 نفر ثبت نام کرده اند و سهم مشارکت زنان از 8 درصد دوره قبل به 12 درصد در این دوره رسیده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استان تهران با 2 هزار و 769 داوطلب حدود 23 درصد کل ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده است، افزود: استان‌های اصفهان با 8 درصد، خراسان رضوی با 7 درصد و فارس با 6 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وزیر کشور با بیان ترکیب سنی داوطلبان گفت: 73 درصد از ثبت نام کنندگان زیر 50 سال هستند که این رقم در دوره قبل 67 درصد بوده است و حدود 18 درصد از ثبت نام کنندگان نیز بین 30 تا 35 سال سن دارند و سن کمتر از 5 درصد از ثبت نام کنندگان بین 60 تا 75 سال است.

وزیر کشور تعداد داوطلبان حوزه‌های مربوط به اقلیت‌های دینی را 23 نفر و داوطلبان دارای سابقه نمایندگی ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی را 698 نفر معادل 6 درصد کل ثبت نام کنندگان اعلام کرد و گفت: بیش از 16 درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکترا، 72 درصد کارشناسی ارشد ، کمتر از 6 درصد تحصیلات حوزوی و بقیه آن کارشناسی هستند.

رحمانی فضلی افزایش تعداد داوطلبان این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را نشان دهنده امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: انتقال قدرت در دو حوزه اصلی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با مکانیزم رأی صورت می‌گیرد و استقبال از ثبت‌نام‌ها را به فال نیک می‌گیریم.

وزیر کشور افزود : امیدواریم مردم خوب ما هم در مراحل بعدی با همین حضور باشکوه بتوانند با زبان رأی اقتدار ایران را اثبات کنند.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به افزایش تعداد داوطلبان و لزوم تعیین صلاحیت آنها از طریق مراجع چهارگانه در هیأت های اجرائی به استانداران و فرمانداران سراسر کشور ابلاغ شده است در موعد مقرر ده روزه این مرحله را نیز طی کنند و در صورت نیاز بصورت 24 ساعته کار بررسی صلاحیت نامزدها را با رعایت کامل قانون و پرهیز از هرگونه اعمال سلیقه شخصی و یا حزبی انجام دهند.

رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان با تشکر از حضور جدی اقشار مختلف و جریان های متنوع سیاسی برای اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از همه دست اندرکاران و همکاران خود که در 9 روز گذشته کار ثبت نام هر دو انتخابات را به عهده داشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/DZXGW8


ویدیو مرتبط :
رانینگ من قسمت ۱۲۳ - پارت ۱۲ - ENG SUB