فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



چرا «نقش‌نگار» با ملک‌مطیعی هم نفروخت؟


خبرگزاری فارس، گروه سینما و تئاتر: فیلم «نقش نگار» آخرین فیلم علی عطشانی است که در سینماها اکران شد و جزء شگفتی‌های امسال محسوب می‌شود اما از منظری دیگر.

اصلی‌ترین بخش ساخته های عطشانی پروپاگاندای رسانه‌ای آثارش هست، «تلفن‌همراه آقای رئیس جمهور»، «دمکراسی تو روز روشن» «آقای الف» و در آخر فیلم « نقش نگار» هر کدام حواشی مخصوص به خود را داشتند. بنظر می‌رسد بخش اعظمی از این حواشی به تکنیکی برای فروش بر می‌گردد در گذشته و احتمالا در آینده نیز کارگردانان دیگری باز از این تکنیک استفاده می‌کنند و اتفاقا در اکثر مواقع به خاطر فضای حاکم بر طیف سینمارو های ایرانی جواب مثبت گرفته‌اند.

«نقش نگار» چرا نفروخت؟

این سوالی است که از همان روزهای اول اکران یعنی تنها چند روز از آغاز اکران فیلم در دی ماه نگذشته بود که در ذهن‌ شکل گرفت. عطشانی در این فیلم خواسته بود با کمک بازی ناصر ملک مطیعی یکی از سوپراستارهای پیش از انقلاب یک اتفاق بی سابقه رقم بزند و تصور میکرد مردم برای دیدن ملک مطیعی بعد از سال‌ها بر پرده سینما حتما دست به جیب خواهند شد و با فروش چند میلیاردی فیلم در زمره اتفاق‌های سال 94 قرار خواهد گرفت اما نشد آنچه باید می‌شد.

در ترکیب بازیگران قواعد فروش رعایت شده است: بهرام رادان، آتیلا پسیانی، گوهر خیر اندیش، الهه حصاری،سعید چنگیزیان، رضا ناجی و با حضور ناصر ملک مطیعی تیم مناسبی از هنرمندانی هستند که بتوانند یک فیلم را لااقل در جدول فروش سینما در باشگاه میلیاردی ها قرار بدهند اما تا امروز و پس از نزدیک به 50 روز از اکران اثر رقم فروش با احتساب تهران و شهرستان به 500میلیون تومان هم نرسیده است و این یعنی کمتر از 10میلیون تومان در روز فروش داشت.

ملک مطیعی که پیشتر گفته بود تنها دلیلم برای بازی کردن در معدود سکانس‌های «نقش‌نگار» این بود که به مردم بگویم من با شما هستم اما مردم رغبتی نشان ندادند و در خوش بینانه‌ترین حالت تا امروز 45 هزار نفر در کل کشور ملک مطیعی را در سینما دیده‌اند و بهتر است در این زمینه نتیجه گیری را بر عهده مخاطبان بگذاریم.

شاید گفته شود این ایام زمان مناسبی برای اکران نباشد و تقارن با جشنواره فیلم فجر هیچ تهیه کننده‌ای دوست ندارد در این فصل فیلمش را اکران کند اما در همین روزها فیلمهایی چون «در مدت معلوم» و «کوچه بی نام» به فروش خوبی دست یافته اند و در فروش روزانه «نقش نگار» بعد از فیلم «آدم باش» در رتبه پنجم فروش روزانه است.

بهرحال هرچه هست «نقش نگار» با پلان‌های ناصر ملک مطیعی هم نتوانست آنچنان که باید بفروشد و با آنکه همچنان بر پرده سینماها در حال اکران است اما می توان این فیلم را در باشگاه شکست خورده‌های اکران قرار داد تا عطشانی از این پس به فکر فیلم دیگرش «پارادایس» باشد.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه فیلم نقش نگار همراه با ناصر ملک مطیعی