سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ آموزش پاکسازی کش برنامه ها در اندروید


آی تی آموزی/ آموزش پاکسازی کش برنامه ها در اندروید

به طور کلی تمام برنامه‌ هایی که در دستگاه اندروید خود نصب می کنید از حافظه‌ کش دستگاه برای افزایش سرعت پردازش‌ ها استفاده می کنند. اما در گذر زمان، حافظه‌ کش برخی از برنامه‌ ها بیش از اندازه حجیم شده و سبب گرفتن بخشی از حافظه، کاهش سرعت سیستم و کند عملکرد دستگاه می شود.

باشگاه خبرنگاران/ به طور کلی تمام برنامه‌ هایی که در دستگاه اندروید خود نصب می کنید از حافظه‌ کش دستگاه برای افزایش سرعت پردازش‌ ها استفاده می کنند. اما در گذر زمان، حافظه‌ کش برخی از برنامه‌ ها بیش از اندازه حجیم شده و سبب گرفتن بخشی از حافظه، کاهش سرعت سیستم و کند عملکرد دستگاه می شود.
به طور کلی تمام برنامه‌ هایی که در دستگاه اندروید خود نصب می کنید از حافظه‌ کش دستگاه برای افزایش سرعت پردازش‌ ها استفاده می کنند. اما در گذر زمان، حافظه‌ کش برخی از برنامه‌ ها بیش از اندازه حجیم شده و سبب گرفتن بخشی از حافظه، کاهش سرعت سیستم و کند عملکرد دستگاه می شود. به همین دلیل پاکسازی حافظه کش برنامه ها می تواند حافظه دستگاه شما را سبک تر کرده و باعث افزایش سرعت و عملکرد دستگاه شما شود. در این مطلب تصمیم داریم نحوه پاکسازی کش (Cache) برنامه ها را در اندروید آموزش دهیم.

۱- حذف کش (cache) یک برنامه به صورت تکی

برای حذف کش یک برنامه در اندروید ابتدا به لیست برنامه های خود مراجعه کرده و وارد تنظیمات یا Setting گوشی خود شوید. سپس در تنظیمات دستگاه خود به قسمت Application Manager (در برخی گوشی ها این قسمت Apps نام دارد) مراجعه کنید.

اکنون در قسمت Application Manager، برنامه مورد نظر خود را لمس کرده تا وارد جزئیات (App info) برنامه شوید. در مرحله بعدی و در قسمت Cache ، گزینه ی Clear Cache را لمس کنید.

پس از انجام مراحل بالا، کش برنامه مورد نظر شما پاکسازی خواهد شد. اما در صورتیکه قصد دارید حافظه کش تمامی برنامه ها را به صورت یکجا پاکسازی کنید از روش زیر استفاده کنید.

۲- حذف کش (cache) تمامی برنامه به صورت یکجا

در صورتی که نسخه اندروید شما ۴٫۲ به بالا می باشد، می توانید کش تمامی برنامه ها را به صورت یکجا پاکسازی کنید. ابتدا به لیست برنامه ها مراجعه کرده و سپس با لمس گزینه Settings وارد تنظیمات دستگاه شوید. در تنظیمات دستگاه گزینه Storage را پیدا کرده و لمس کنید.

در قسمت Storage گزینه Cache Data را پیدا کرده و بروی آن ضربه بزنید. سپس یک پنجره برای شما باز خواهد شد که میبایست گزینه OK را لمس کنید.

پس از انجام مراحل بالا، کش تمامی برنامه های دستگاه شما به صورت یکجا پاکسازی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
‫آموزش runtime permission در اندروید استودیو - آموزش برنامه نویسی اندروید‬‎