علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ابتکار: موضوع تالابها برای دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است


به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در آیین اعطا دیپلم ثبت ذخیره گاه زیستکره هامون در سرسرای دانشگاه زابل اظهار داشت: دولت یازدهم نه تنها در شرایط اقتصادی و حقوقی بد با تورم 40 درصد بلکه در شرایطی که بیشتر تالاب ها خشک شده بود کشور را تحویل گرفت.
وی ادامه داد: دولت یازدهم در نخستین نشست هیات وزیران اشتباه محاسباتی دربی توجهی به تالابها را اصلاح و تصمیم برای احیای دریاچه ارومیه گرفت که این نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به محیط زیست و احیای تالاب ها است.
وی گفت: امروز نیز پس از 30 ماه بسیار خوشحالیم که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود خشکسالی ها و تمام مشکلات نسبت به آن در زمینه حفظ تالاب ها شرایط خوبی داریم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: شاید اگر توجه به تالابها از سالهای قبل شکل می گرفت امروز شهرستان زابل یکی از آلوده ترین شهرهای جهان نبود.
ابتکار افزود: اگر دولت قبل خیلی کمتر از این میزان نوع دید خود را تغییر می داد و فقط نام هامون را یک بار می برد این تالاب با این همه مشکلاتی که بیشتر مربوط به سالهای قبل است رو به رو نمی شد.
وی تصریح کرد: با توکل به خدا و پشتوانه قوی مردم که بارها با حضور در صحنه ها و حمایت نمایندگان مجلس دهم برای کاهش آلودگی و توجه بیشتر به محیط زیست برای احیای تالاب هامون اقدام می شود.
وی افزود: هم اینک 35 درصد از تالاب هامون بر اساس آمارهای موجود آبگیری شده است که این میزان تفاوت چشم گیری با سالهای قبل دارد و بسیاری از موانع خود ساخته ورود آب به تالاب هامون نیز برداشته شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: توجه دولت یازدهم تنها به تالاب هامون نبوده بلکه امروز بخشهای عمده ای از تالاب حورالعظیم در خوزستان نیز آبگیری شده و موانع غیر قانونی که در مسیر آن بوجود آمده بود برداشته شده است.
ابتکار ادامه داد: دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و به لطف بارندگی ها و همت دولت و مردم پنج برابر آبگیری شده و تالاب گاوخونی نیز بعد از 10سال امروز وضعیت بهتری دارد که اینها نتایج رویکرد دولت برای احیای تالابها است.
وی اظهار داشت: با اعطای لوح تالاب بین المللی هامون، این تالاب به ذخیره گاه های زیست محیطی ایران اضافه شد.
وی گفت: برنامه علمی مدون شده ای برای حفظ تالاب هامون و تلاشهای خوب دیپلماتیک در سطح بین المللی و 2 جانبه با کشور افغانستان برای همکاریهای منطقه ای در زمینه های مختلف محیط زیست انجام شده است.
وی تصریح کرد: تالاب هامون میراث همه جوامع بشری است و محیط زیست دروازه صلح و دوستی را در بین ملل باز می کند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: مطالعاتی با توجه به وضعیت کنونی تالاب هامون برای شناسایی مکانهای ریز گردها در منطقه سیستان آغاز شده است.
ابتکار گفت: مجلس دهم باید عنایت بیشتری در مقابله با گرد و غبار در منطقه سیستان داشته باشد.
وی اضافه کرد: طرح بزرگ آبیاری کشاورزی در مزارع سیستان کمک بزرگی به محیط زیست این منطقه می کند.
وی ادامه داد: با احیای تالاب هامون شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود و دولت یازدهم از هیچ اقدامی در این راستا فروگذار نیست.
وی از تمام افراد و ارگانهایی که برای ثبت ذخیره گاه زیستکره هامون تلاش کردند از جمله مسوولان استانی و کشوری و نیز نمایندگان سازمان ملل و دفتر منطقه ای یونسکو در تهران قدردانی کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم اینک فضای سیاسی و اجتماعی کشور با حضور تشکلها برای بحث و انتقاد فراهم است و فضای امنیتی مانع از دیدگاه های منتقد دولت نمی شود.
ابتکار بیان کرد: دولت یازدهم صدای همه احزاب را شنیده و به آنها احترام می گذارد و این جزو وعده های رییس جمهوری بود که امروز محقق شده است.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز به همراه رئیس برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در پاریس و مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران به منظور شرکت در آیین اهدای لوح ثبت زیستکره هامون به زابل سفر کرده است.
استان سیستان و بلوچستان به علت بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه سیستان که در چند سال اخیر به 180 روز افزایش یافته و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار بالایی روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
3213 /8005 /6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مناظره با موضوع رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم(بخش اول)