سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه 100 روستای استان کردستان بازگشایی شد


محمد راشد مدرس گرجی بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش برف سنگین که از شامگاه شنبه در استان آغاز شد راه 60 درصد روستاهای کردستان معادل حدود هزار روستا بسته شد که با تلاش عوامل راهداری راه 100 روستا باز شده است و تلاش برای بازگشایی راه 900 روستای دیگر همچنان ادامه دارد.
به گفته او ارتفاع برف در محورهای بانه -مریوان و گردنه خان بانه به ٥٠ سانتی متر رسیده است و هم اکنون راهداران مشغول برفروبی و نمک پاشی جاده ها هستند.
او با بیان اینکه محور دیواندره - سقز عصر امروز یکشنبه به دلیل کولاک شدید و عدم دید کافی مسدود شد گفت: تردد در این محور از شامگاه یکشنبه از سر گرفته شده اما تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدرس گرجی افزود: محدودیت عدم تردد تریلر در محورهای استان کردستان تا اطلاع بعدی همچنان ادامه دارد.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در ادامه با اشاره به آمادگی تیم های راهداری برای انجام عملیات برفروبی در استان گفت: بیش از 300 دستگاه ماشین آلات در قالب 37 اکیپ، 400 عوامل راهداری و 20 راهدارخانه آمادگی انجام عملیات برف روبی و ارایه خدمات به مردم در سطح راه های استان را دارند.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
همچنین کردستان دارای 40 گردنه مهم و 15 منطقه با امکان ریزش بهمن به طول هشت تا 10 کیلومتر است.
در استان کردستان همچنین 16 منطقه کولاک گیر به طول 16 کیلومتر وجود دارد.
3033/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مقایسه سرمایه گذاری صنعت در استان کردستان با سایر استان