سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات حومه شرقی «حمص»/جدا شدن ۲۰۰ تروریست از داعش در «رقه»/حمله خمپاره‌ای به حلب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات حومه شرقی «حمص»، اظهارات سخنگوی «مرکز آشتی سوریه» در روسیه مبنی بر اینکه جبهه‌النصره برای تحریک حمله به سوریه، به ترکیه حملات خمپاره‌ای می‌کند، 14 کشته و 40 زخمی در حمله خمپاره‌ای تروریست‎های سوری به «حلب»، نقض آتش‌بس در سوریه، درگیری شدید ارتش سوریه با عناصر داعش در شرق «حمص»، جدا شدن 200 تروریست از داعش در «رقه» سوریه طی 2 روز گذشته، جدیدترین وضعیت میدانی سوریه، تأکید لاوروف و کری بر لزوم از سرگیری مذاکرات سوری-سوری، افزایش حضور نظامی آمریکا و روسیه در خاورمیانه و احتمال مشارکت واحدهای سایبری گارد ملی آمریکا در عملیات در عراق و سوریه اهم اخبار سیاسی و میدانی سوریه در روز گذشته است.

اهم اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

تسلط ارتش سوریه بر ارتفاعات حومه شرقی «حمص»/ شهرک استراتژیک «القریتین» در آستانه پاکسازی قرار گرفت

ارتش سوریه و نیروهای حزب الله پس از تثبیت مواضع خود در ارتفاعات 912 و 816 در حومه شرقی استان «حمص»، در موقعیت آزادسازی شهرک راهبردی «القریتین» قرار گرفتند.

جبهه‌النصره برای تحریک حمله به سوریه، به ترکیه حملات خمپاره‌ای می‌کند

سخنگوی «مرکز آشتی سوریه» در روسیه اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» برای تحریک ارتش ترکیه به حملات به سوریه، اقدام به حملات خمپاره‌ای به این کشور از خاک سوریه می‌کنند.

14 کشته و 40 زخمی در حمله خمپاره‌ای تروریست‎های سوری به «حلب»

حمله خمپاره‌ای تروریست‎های سوریه به منطقه «الشیخ مقصود» در حلب به کشته شدن 14 نفر از مردم سوریه و زخمی شدن 40 نفر دیگر انجامید.

مسکو: طی 24 ساعت گذشته 15 بار، آتش‌بس در سوریه نقض شده است

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد: «توافق توقف درگیری‌ها»‌و آتش‌بس در سوریه طی 24 ساعت گذشته 15 باز نقض شده است.

درگیری شدید ارتش سوریه با عناصر داعش در شرق «حمص»

ارتش سوریه پس از درگیری با عناصر داعش در منطقه «مثلث تدمر»، مراکز تجمع آنان را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد.

جدا شدن 200 تروریست از داعش در «رقه» سوریه طی 2 روز گذشته

گروه تروریستی داعش که شهر «رقه» را مقر اصلی عناصر خود قرار داده بود با ساکنان این شهر درگیر شده و عناصر آن در حال جدایی از این گروه هستند.

جدیدترین وضعیت میدانی سوریه+جدیدترین نقشه

آتش‌بس موقت در سوریه بر خلاف نقض چندین باره و محدود تروریست‌ها ادامه یافته و به روز دهم نزدیک شده است.

تحولات سیاسی

لاوروف و کری بر لزوم ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری تاکید کردند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم از سرگیری بدون تاخیر مذاکرات «سوری-سوری» تاکید کردند.

افزایش حضور نظامی آمریکا و روسیه در خاورمیانه

منابع نظامی آمریکا و روسیه اعلام کردند این دو کشور تصمیم دارند در ماه‌های آینده تسلیحات راهبردی و پیشرفته خود را به منطقه خاور میانه ارسال کنند.

احتمال مشارکت واحدهای سایبری گارد ملی آمریکا در عملیات در عراق و سوریه

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه با بیان اینکه نیروهای نظامی این کشور فعالیت خود در حوزه سایبری را افزایش می‌دهند، گفت: ممکن است که واحدهای سایبری گارد ملی این کشور وارد فاز تهاجمی نیز بشوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حومه حلب - هلاکت تروریست های چچنی توسط ارتش سوریه