استقبال از فیلم محمد(ص) همچنان بالاست


ایرنا/ سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه فیلم محمد رسول الله (ص) همچنان فروش بالایی دارد، گفت: این فیلم در دو روز پایانی هفته گذشته فقط در یک سینما 20 میلیون تومان فروش داشته است.
غلامرضا فرجی پیرامون بحث هایی که درباره پایین بودن فروش فیلم محمد رسول الله(ص) می شود، اظهارداشت: این فیلم با سرگروهی سینما آزادی در این سینما تنها در دو روز پنج شنبه و جمعه هفته گذشته 20 میلیون تومان فروش داشته است.
وی افزود: به طور میانگین، اگر در 5 روز باقیمانده فیلم روزی 3 میلیون تومان هم فروش داشته باشد جمع فروش هفتگی این فیلم 35 میلیون تومان می شود بنابراین هنوز فروش بالایی داشته و باید اکران آن ادامه داشته باشد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه ملاک ما برای از اکران برداشتن فیلم ها، کف فروش سینمای سرگروه است، ادامه داد: بنابراین اجحافی در حق هیچ فیلمی نشده است.
فرجی گفت: از طرفی طبق قانون شورای صنفی نمایش وقتی فیلمی از کف فروش نیفتاده نباید در آن سرگروه، فیلمی اکران شود اما ما از آنجا که بنا را تعامل با کارگردان ها گذاشته ایم و با توافق با نیکی کریمی و پخش کننده فیلم شیف شب، این فیلم را در یکی از سالن های سینما آزادی اکران کردیم.
فیلم شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی و با بازی هنرمندانی چون محمدرضا فروتن، لیلا زارع، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، حسین پاکدل و... از چهارشنبه هفته گذشته اکران شده است.
این فیلم روایت زنی به نام ناهید است که در خیابان های تهران به دنبال شوهرش می گردد تا راز زندگی شان را کشف کند.
وی با تاکید بر اینکه فیلم محمد رسول الله (ص) روال عادی اکران خود را طی می کند و هیچ کمکی به این فیلم دربخش اکران نشده است، گفت: همچنین شما یقین بدانید اگر فیلمی فروش آن پایین باشد هیچ سینما داری تن به اکران آن نخواهد داد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: البته ما در روزهای ابتدایی اکران فیلم محمد رسول الله (ص) اعلام کردیم با توجه به اینکه این فیلم و رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش که اکران نشد، آورده هایی برای سینمای ایران داشته اند، جزو آثار ملی به حساب بیاوریم.
فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 13 سالگی ایشان را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر رسول اکرم (ص) در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است.
علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم (ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر (ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی ور در نقش ام جمیل همسر ابولهب و حدود 500 بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) که تا به حال 91 روز از اکران خود را در 121 سالن سینما پشت سر گذاشته فروشی بیش از 12 میلیارد تومانی داشته است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
استقبال از فیلم محمد(ص)در سوئد