فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استاندار گلستان: نگاه تجاری به کتاب فرهنگ ساز نیست


به گزارش ایرنا حسن صادقلو شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کتابخانه، کتاب و کتابخوانی در واقع بوستان معرفت است، زیرا عصاره فکری و تعقلی شخصیت های بزرگ و دانا در آن نهفته بوده و داشتن نگاه کاسبکارانه در این بخش صحیح نمی باشد.
وی در خصوص نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان نیز گفت: روح این نمایشگاه بیشتر حالت تجاری پیدا کرده و پویا و تازه نیست و بسیاری از حرفه ها و انتقادهای ناشران و غرفه داران در این راستا است.
به گفته صادقلو کتابی که از چاپ اول آن 30 سال گذشته و هنوز عرضه می شود، نشان از ارزش پایین آن دارد در صورتی که کتابی که ارزش بالاتری داشته و مورد استقبال قرار می گیرد طی پنج سال مکرر چاپ مجدد می شود.
وی همچنین افزود که در این نمایشگاه ها کتاب ها بیشتر به صورت سنتی عرضه می شود، در صورتی که باید با نحوه اراه آن ایجاد کرد و صرف پهن کردن کتاب ها در غرفه ها در جذب مشتری و علاقمندان به کتاب تاثیرچندانی ندارد.
به گفته استاندار گلستان بخشی از فرهنگ سازی و جذب مخاطب کتاب به نحوه چیدمان و عرضه آن و بخش دیگر به تبلیغات و اطلاع رسانی ارتباط دارد که در نمایشگاه گلستان به خوبی به آن توجه نشده است.
صادقلو عرضه نشدن کتاب های همراه و جیبی را یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: چیدمان و توزیع انتشارات و غرفه ها نیز به صورت موضوعی نیست و باعث سرگردانی علاقمندان به بوستان معرفت می شود.
وی درخصوص حمایت از برگزاری نمایشگاه های کتاب نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی آنطور که باید پشتیبانی مناسبی نتوانسته ایم انجام دهیم ، اما امید داریم در سال های آتی با امکانات بیشتر و در حد مقدورات وارد این عرصه شویم.
نهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان از 12 آذر ماه فعالیت خود را در محل نمایشگاه های بین المللی استان در گرگان آغاز کرده و عصر سه شنبه به پایان می رسد.
3014/1648

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار گلستان از سد آقدکش