غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما: فیلم‌های پرفروش در کمبود سالن جان سالم به در می‌برند


غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما: فیلم‌های پرفروش در کمبود سالن جان سالم به در می‌برند

باشگاه خبرنگاران/ غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده در خصوص شرایط اکران گفت: به دلیل اینکه بیش از اندازه فیلم اکران شده، شرایط فیلم‌سوزی پیش آمده است و مسئول این اتفاق دفاتر پخش هستند. به خاطر همین موضوع در شورای صنفی شرکت کردم و به عنوان عضو فعال خواستم در این زمینه فکری کنند. خوشبختانه تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی از اکران فیلم‌های آزاد خودداری شود.
وی افزود: با مشکل تعداد سالن مواجه هستیم؛ چرا که کم بودن سالن‌های سینما، پاسخگوی تماشاچی نیست و از طرفی پخش کننده به تهیه‌کننده توضیح نمی‌دهد که فقط چند سانس به یک فیلم اختصاص می‌دهد و زمان مناسبی نیست که پاسخگوی فیلم مورد نظر باشد؟. به طور مثال زمان مناسب در فصل زمستان، 5 بعدازظهر تا 9 شب است و اگر بخواهند تقسیم کنند یک سانس به یک فیلم تعلق می‌گیرد و این مشکل باعث فیلم‌سوزی و سرمایه از بین رفتن تهیه‌کننده می‌شود.
وی در خصوص حل این مشکل عنوان کرد: به همین سادگی مسئله حل نمی‌شود؛ بلکه جلوی تشدید موضوع گرفته خواهد شد. به دلیل کمبود سالن در اکران دچار مشکل می‌شویم. تنها فیلم‌هایی از این قصه جان سالم به در می‌برند که پرفروش باشند، طبیعی است که سینماداران به آن فیلم‌ها اکران بیشتری اختصاص می‌دهند، اما در شرایط عادی فیلم معمولی دچار مشکل می‌شود.
وی تصریح کرد: مجتمع کوروش 14 سالن دارد و می‌تواند به همه فیلم‌ها سرویس مناسبی بدهد و این بهترین نمونه است و با این اتفاق باید سراغ زیرساخت‌ها برویم. البته در این زمینه دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مدیران عامل بانک‌ و کارآفرینان درخواست کرده بود، سالن سینما بسازند که در درازمدت سودآور هستند؛ اما طبیعی است که ساخت سالن و زیرساخت‌ها کار امروز و فردا نیست، بلکه در درازمدت نتیجه می‌دهد. از طرفی شهرداری‌ها بهترین نقش را در ساخت سالن دارند. ضمن اینکه با ساخت مجتمع تجاری کوروش متوجه شدیم که سالن سینما و مراکز تجاری در کنار هم مورد استقبال بهتری قرار می‌گیرد.
موسوی خاطرنشان کرد: سازمان صدا و سیما خیلی مؤثر و دقیق می‌تواند در این زمینه کمک کند، به عنوان یک فرد صنفی از آقای سرافراز و آقای پورمحمدی تشکر می‌کنم. ضمن اینکه تلویزیون و سینما مکمل هم هستند. هرچه رشد بهتری در سینمای ایران داشته باشیم، آن‌ها در آینده مجموعه‌سازان و برنامه‌سازان تلویزیون هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
10 نوع از حوادثی که مردم جان سالم به در می برند